Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej
Min V70 T5 1998, har under en längre period stått still i väntan på att börja användas, nu har jag äntligen besiktigat och börjat använda den.
Första dagen jag körde den sedan Juli 2011 så kom jag ca 4 mil innan den började gå ojämnt på motorvägen i runt 110 km/h, jag tog av från motorvägen och när jag väl var av började den gå ojämnt som satan, för att sedan tvärdö. "Motorelektriskt fel" var nu tänd.
Efter att jag väntat 20-30 minuter vågade jag starta den igen; och då gick den bra, och hela vägen hem... Återställde felmeddelande och åkte ut och körde dagen efter, parkerade bilen i 20 minuter, och sen när jag startade den gick den ojämnt och dog nästan direkt. Väntade 10 minuter med att starta, nu gick den bra precis som förra gången!

Min första tanke var att den misstände på något cylinder av någon anledning, så jag tog loss alla tändstift och gjorde ren dem, samt kollade motoroljan, men allt såg ut att vara i sin ordning. Senare fick jag för mig att det kanske är kondensvatten i tanken eftersom den stått så länge, så jag åkte till macken och slog i 1 & 1/2 flaska K-sprit i tanken och tankade fullt.
Sedan dess har den gått bra till och från jobbet i 3 dagar, för att idag börja krångla och dö igen endast 1 km efter att jag lämnat... Vad kan vara fel egentligen??
Med vänliga hälsningar, Axel

Ja, dagens elsystem är svåra att fö[…]

Âr det någon som nått fram i mot[…]

Elpriset

Har för en gångs skull varit en del lit[…]