Xuri skrev:crumpets skrev:Autotech brukar ju ha E85 som tillval till sina trimsteg. De kommer inte att sälja en separat e85-konvertering där du får behålla ditt nuvarande steg3. Det som de borde kunna göra är att sälja dig sitt helt egna steg 3-trim med e85 som tillval. Om de inte lagt ner den extragrejen, men det låter ju lite märkligt.
Ingen trimfirma lär låta dig behålla nuvarande mjukvara och endast lägga på en konvertering på det, utan det blir säkerligen deras eget trimsteg anpassat för e85 som du får byta till.
EDIT: Kollar man tillgängliga trim på autotech finns det ju faktiskt inget "steg e85" i Steg3 att välja. De kanske bara har det på andra modeller.
de finns inget steg 3 e85 eller steg 3 multifuel till s60R bilarna heller men ringer man å frågar så har dom :)
Jag har ringt dom flera gånger och dom är lika otrevliga varenda gång.
Förra ägaren har slarvat bort kvittot och idioten på BSR vägrar lämna ut information om vad som gjorts på bilen.
Flera gånger har jag ringt och sagt att jag vill behålla min programvara men vill bara att den ska justeras så att den passar e85. Jag gillar det bränslet och vill köra på det då och då när det behagar utan att motorlampan lyser och reducerad effekt blir ett faktum.
Tydligen verkar dom inte vara så hjälpsamma, iallafall inte dom femtielva gånger jag ringt.