Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvo742
Jag vet att detta har tagits upp många gånger men åter igen så är det folk som inte förstår en bruksanvisning på ungefär 20 ord. Det är alltså för lite ord för att förklara.

Jag gör så här för att radera mina koder men jag lyckas inte.
1. Stoppar i kontakten i t.ex A3 för den koden vill jag radera.
2. Vrider på tändningen.
3. Trycker in knappen i ca 5 sekunder och då lyser lampan.
4. Väntar på att lampan ska blinka t.ex 4-4-4.

Men det händer inget. Lampan blinkar inte. Den slockar bara när jag släpper knappen.

Då gör jag ett till försök.
1. Stoppar i kontakten i t.ex A3 för den koden vill jag radera.
2. Vrider på tändningen.
3. Startar motorn.
4. Trycker in knappen i ca 5 sekunder och då lyser lampan.
5. Väntar på att lampan ska blinka t.ex 4-4-4.
6. Den lyser 4-4-4.

Sen då?
Vad ska man göra sen?
om du till att börja med läser i tråden http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=16&t=2941 som är klistrad längst upp o denna forumsdel och så läser du specifikt inlägg nummer två i tråden o läser allt i texten i de inlägget fram till listan över felkoder så kommer de nog klarna hur du raderar felkoder :roll:

inget illa menat men om man söker på forumet finns de sjuhundrafemtitolv trådar om hur man raderar o läser felkoder trots de finns en klistrad tråd om just detta ämne
darkien skrev:om du till att börja med läser i tråden http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=16&t=2941 som är klistrad längst upp o denna forumsdel och så läser du specifikt inlägg nummer två i tråden o läser allt i texten i de inlägget fram till listan över felkoder så kommer de nog klarna hur du raderar felkoder :roll:

inget illa menat men om man söker på forumet finns de sjuhundrafemtitolv trådar om hur man raderar o läser felkoder trots de finns en klistrad tråd om just detta ämne
Så efter jag har läst exakt alla felkoder....då håller jag bara in knappen i fem sekunder. Spelar alltså ingen roll vart stiftet sitter i för hål?

Måste jag läsa alla koder eller räcker det att jag bara läser alla koder på A3 exmelvis?
håll nere släpp tryck ner igen direkt o släpp som de står i inlägget o du raderar baara felkoderna i den sektion du är inne i dvs du måste radera stift för stift
darkien skrev:håll nere släpp tryck ner igen direkt o släpp som de står i inlägget o du raderar baara felkoderna i den sektion du är inne i dvs du måste radera stift för stift
Men hur blir det att läsa felkodera?
Om jag vill radera 4-4-4 på A3 så behöver jag då bara läsa alla koder på A3?
citerar ur texten

Felkoderna kan inte raderas utan att alla felkoder som lagrats i det uttaget, blinkat minst 1 gång och att den första i serien av koderna visats igen. Låt kabeln sitta kvar i valt stift, stäng INTE av tändningen. Gör du det får du börja om igen med urläsningen. Tryck ner testknappen i ca 5-8 sek, nu ska dioden börja lysa med ett fast sken. Släpp knappen och tryck direkt ytterligare 5-8 sek.
darkien skrev:citerar ur texten

Felkoderna kan inte raderas utan att alla felkoder som lagrats i det uttaget, blinkat minst 1 gång och att den första i serien av koderna visats igen. Låt kabeln sitta kvar i valt stift, stäng INTE av tändningen. Gör du det får du börja om igen med urläsningen. Tryck ner testknappen i ca 5-8 sek, nu ska dioden börja lysa med ett fast sken. Släpp knappen och tryck direkt ytterligare 5-8 sek.
Alltså vad det som jag trodde. Bra!
XC70 D4 Brusten multirem.

Hej. Då har även min bil råkat u[…]

Byte krossad framruta 244 1975

Tack för utförligt svar! Att limma prydn[…]

Visa din semesterbil(d)

När det inte är någon semester inp[…]

Jag handlar mest på www.trodo.se numera. D&a[…]