Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Okej, nu har jag varit ute och kört med bilen ganska mycket och inget vatten eller olja har försvunnit!?
Han måste ha haft i någon tätningsmedel i kylaren eller något...
Sen har jag märkt att när jag drar på lite värme i bilen så kommer det någon konstig lukt ut fläkten?
Är det något han har haft i eller kan det vara värmepaketet?

Sen tackar jag till den Svenska Polisen som la ner min anmälan igår!
av Volvo742
BamseHagman skrev:Vet inte hur jag ska starta denna tråd... Så jag kör på bara!

Köpte en V70 2.5 GLT -98 23700mil i Söndags som var i kanon skick. Lyssnade på motorn, kollade under, kollade precis allt! Såg till och med bes.pappret som var fläckfritt med kvitto. Så jag slog till med 11.000:-. Stolt V70 ägare och kommer hem, inser att något inte stämde.. besiktnings pappret och kvittot från SBP var falsk!!!! Besviken och förbannad ringer jag upp ägaren som stod på ägarbytet och inser även där att det är den gamla ägaren till bilen fortfarande står på bilen (inte den jag köpte Volvon av)... Dom hade sålt denna V70 till denna herren för 2000:- som reservdelsbil då dom misstänkte att toppackningen hade gått för den dricker vatten! Polisanmälan är gjord och polisen kan inte ens se skillnaden på den falska och den äkta!!!!

nu är det så att jag har varit ute lite smått och kikat på Volvon och kört den, den ryker inte. Dricker inte vatten (vad jag har märkt) som dom säger.
Vad kan vara felet? Dom säger att den dricker mycket vatten, men jag ser inte att den ryker, finns inget vatten i oljan eller olja i vattnet, luktar inget speciellt från avgaserna vad jag har känt.... Enda jag kan se att det är hål i bakre ljuddämpare...
Hur kan man se om det är toppackningen? Måste jag lämna den på komptest eller kan man se detta själv? Är det någon slang, vattenpumpen eller något annat som kan läcka? Behöver verkligen hjälp. Om någon har idéer eller bor nära Karlstad som kan hjälpa mig finna vad som kan vara felet så skulle det verkligen uppskattas! :(

Snälla, hjälp...

Hej!
Din topplockspackning är inte sönder.

Lukta i exkantionskärlet efter bensin och avgaser. Om du inte hittar det så är din packning hel.

postade fel här ska det vara. Vad jag vet s&[…]

Byte krossad framruta 244 1975

Man får gratulera. 1. Varför byta en ru[…]

Hade absolut bytt, vet ju inte hur länge […]

Spolning av automatlåda

5400:- tog Niemi bil i luleå för spolni[…]