Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
titanum skrev:
RCE skrev:De är ju förvisso ganska snygga om man inte ligger på knä eller om man ser dem på lite håll. Men viss jag kan hålla med om att de kunde varit mer seriösa.

Det är ju lite eftertrim a´la köpa avgasutblåsadapters från Biltema typ och skruva på. Fast det här är banne mig värre att få bilen från fabrik med bling-bling. Chinese Precision Engineering? Skärpning Volvo om ni på allvar ska ta matchen mot BMW/Audi/MB etc.
Vaddå Chinese, det är Scandinavian Percision Engineering... Kolla 4:50 in i det här klippet.

http://www.youtube.com/watch?v=aaiOO9PcBmE

:-)
av titanum
MartinS skrev:
titanum skrev:
RCE skrev:De är ju förvisso ganska snygga om man inte ligger på knä eller om man ser dem på lite håll. Men viss jag kan hålla med om att de kunde varit mer seriösa.

Det är ju lite eftertrim a´la köpa avgasutblåsadapters från Biltema typ och skruva på. Fast det här är banne mig värre att få bilen från fabrik med bling-bling. Chinese Precision Engineering? Skärpning Volvo om ni på allvar ska ta matchen mot BMW/Audi/MB etc.
Vaddå Chinese, det är Scandinavian Percision Engineering... Kolla 4:50 in i det här klippet.

Tack för klippet, kan inte annat än asgarva nu när man hör presentationen av denna extrema ingenjörskonst och samtidigt sett en närbild på det hela :D
Senast redigerad av 1 titanum, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Waterlily
MartinS skrev:
...klipp..

Jag har nu sett klippet. Där nämner de att spolarmunstyckena är gömda. Det var de även på pappas gamla 144 årgång 71. Hoppas att de nu för tiden fungerar bättre än på 70-talet då spolningen mest spolade på torkare och dess armar i stället för att spola på rutan.

/Näckrosen
Användarvisningsbild
av MartinS
moffe skrev:Mig stör det där inte så mycket...man kan se på många bilar som har sådana där "liknande" ändrör...
Jag tycker dom är snygga för det.
Honda Civic var väl bland de första runt 2006 någongång med något liknande om jag minns rätt. Men det är två saker som skiljer det mot vad Volvo gör nu.

Honda <-> Volvo
2006 <-> 2014

Nej, det hör inte hemma på en Volvo av 2014 års modell tycker jag. Detta och den plastiga Växelspaken hör mer hemma på en Honda från 2006 än en Volvo från 2014 om jag får säga vad JAG tycker.
Det är en sak när man överdriver något för för designens skull (typ dubbla slutrör), det tycker jag är ok, men en annan när man bara gör det "for the looks", typ två slutrör men det är bara ett som det kommer rök ur. Detta är mer likt det senare kan jag tycka om man vill göra en parallell.

/Martin
av KarlE
MartinS skrev:Jag tog en närmare titt på de inbyggda avgasen när jag var hos handlaren förra veckan... Det man vid lanseringen kallade "Scandinavian percision engineering" om jag inte minns fel (jag minns inte de exakta orden men det var innebörden av dom).

Vilket skämt, tur man inte kan få dom på en T6:a....

Bild
Vad fan!? Är det samma skit på S60???
av JensAxel
Håller med om att det känns lite b. Men jag har för mig att även tyska premiumbilar har samma "design"? På denna bil syns det dock inte trots att fotografen verkar ha stått på knä när han tog bilden bakifrån. http://www.bytbil.com/bilar/volvo/xc60/ ... AVOL-9DAAA_!
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Vilken tur att man beställde en R-design istället så man slipper dom fejkade avgasutblåsen. :lol: För övrigt tycker jag dom är väldigt snygga annars!
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Trasig Renault Scenic

Kom på en möjlig orsak till haveriet p&[…]

Multimetern visar 0,15 volt om ja bara har tä[…]

Motornr: Identifigering

En B20A, och är ju då inte original i d[…]

Har inte skruvat ut och kontrollerat mer än p[…]