Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
Om du kan skippa metallic och få en D5 - så gör det! Enda skälet till att jag väljer metallic till svart bil är att solidsvart är svårare att sälja samt ev. hålla fräsch i längden. En D5 är mycket piggare än en D4 (+52 hk), en solidsvart är minst lika snygg så länge du har den som tjänstebil...
PH
av Monchichi
perhall skrev:Om du kan skippa metallic och få en D5 - så gör det! Enda skälet till att jag väljer metallic till svart bil är att solidsvart är svårare att sälja samt ev. hålla fräsch i längden. En D5 är mycket piggare än en D4 (+52 hk), en solidsvart är minst lika snygg så länge du har den som tjänstebil...
PH
En D2 är i klenaste laget men mitt råd är att testa en D4 och en D5 om du kan. D4 har enligt mig tillräckligt med kraft, och vår svenska hets efter hästkrafter är ofta rätt överskattad. Alla kör inte runt med blyfot, och du kommer absolut att känna acceleration i en D4 ändå.

Välj hellre något annat för pengarna, eller spara in dom. :-)
av RCE
Jag håller nog med en D4 är vanligtvis fullt tillräcklig ...bättre att välja till något annat.
Användarvisningsbild
av mgmannen
simonhalmstad skrev:Inte funderat på en T4F (180HK) med automat då? Den är ju miljöbilsklassad. :)
Jo, men Volvo Finans som bestämmer våra villkor har bestämt 120 g/km, dvs etanol funkar inte. Jag har försökt...

Enligt bilansvarig så är det diesel som gäller, etanol har för dåligt andrahandsvärde...
av RCE
120 g/km ...innebär inte det att du dessutom måste välja manuell?
Användarvisningsbild
av mgmannen
RCE skrev:120 g/km ...innebär inte det att du dessutom måste välja manuell?
Mhm, manuell om jag inte väljer D2. En kollega valde D2 och automat, det går inte fort...
Användarvisningsbild
av mgmannen
mgmannen skrev:Har nu äntligen fått tummen ur och ska skaffa mig en tjänstebil. Har fått en offert som jag tänkte slå till på denna vecka.

Volvo V60 D4 Summum Business Edition
Manuell 6-växlad
Ember svart Metallic
Läder Mörkgrå
Paket Klimat VOC
Lastpaket
Elmanövrerad passagerarstol
Parkeringshjälp fram/bak
Lastrumsmatta textil, vändbar
Continental CODA205/60R16 XL CIC Dubbdäck

Totalpris 330000:-

(Jag måste hålla mig inom 120 g/km, max 17 tumsdäck och 7,5 basbelopp)

Nu kommer min ångest :
Jag har råd med att ta sportstolarna istället för vanliga stolar. Ska jag?
Om jag tar originalstolarna, är det värt att istället betala ca 5000:- för de dubbla integrerade slutrören som är std på D5? Ser ju snyggt ut, eller....?
Jag VILL HA automat, men får då går ner till D2...är det så viktigt med prestanda....?
Ska jag strunta i metalliclack och satsa på D5? Men är det verkligen värt det...?

Ångest, ångest, ångest...
Äh, det blev en D4 med sportstolar. Så nu får man bara sätta sig och vänta på leverans, preliminärt vecka 38...
av tissas
Fick min V60 D5 Summum i tisdags. Den berömda rattvärmen var med. Hade en V50 D2 Summum tidigare och måste säga att skillnaden är enorm. Naturligtvis motorn, men hela upplevelsen är en uppdatering som var större än jag förväntat mig. Den digitala displayen känns riktigt fräsch. Inbyggd navigation med enkel röststyrning är också toppen. Jag valde svart innertak och var orolig att det skulle kännas mörkt. Men det gör det inte. Nyckelfritt känns redan självklart. Jag är helt enkelt väldigt nöjd med bilen.
Användarvisningsbild
av x74
Beställde en v60 d5 för ca 1 månad sedan, och det närmar sig bygg start vecka 34, man sitter likt en lite pojke och kollar minvolvo sida 25ggr per dag :oops: , från köplats 9300 till idag 3200 :D
Hoppas den är så snål som specen säger, dock lär jag märka en enorm skillnad på soppa kontot, då jag går från
en v70n -01 2,4t automat medel förbr 1,2
Bilen ifråga vart en
D5
Momentum
Buisness proE med allt därtill, ska bli skoj att uppleva 80-90 talet igen (taklucka) :lol:
Pandora 17"
Caspian blå
Klimat paket, ej voc
El barnsäkerhet
Fast drag

Så nu sitter man i Väntans tider :shock:
Användarvisningsbild
av MisterMister
Är det någon mer här som följer MinVolvo och har "fastnat" i kön? Jag har stått och stampat på plats 3719 i en vecka nu, men det står att den ska byggas nästa vecka. Kan ju alltid hoppas att det bara är deras sida som hakat upp sig, men man vet ju aldrig. ??:-/
Är byggvecka förresten när plåten börjar rullas ut och pressas? Det verkar ju som att det normalt dröjer 1-2 veckor från steg 2 tills att den monteras ihop?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 10

Inga felkoder som kommer? Kolla så inte det […]

Har bilen inne på verkstad nu. Det som ska b[…]

Ni har ja mätt lambdasonden, kall motor t&aum[…]

Slipade med 80 papper sedan 240 och 400 samt v&ari[…]