Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Racetwin2
XC90_Executive skrev:Jag tycker det har blivit stor skillnad! Jag har dock bara suttit/kört välutrustade bilar med nya sportstolarna. Bara dom är värda att uppgradera till MY14!
Är det nya Dynamicstolar till hela modellserien eller bara till XC60 / V60?
av KarlE
Monchichi skrev:Sportstolarna är absolut bra, och även om jag inte valde dom så hade det inte varit fel att ha. Däremot, om en person är lite bredare om höfterna så tror jag att de kan tycka att stolarna känns trånga. Även en person utan den utmaningen tror jag kommer känna likadant vintertid med massor av tjocka vinterkläder på.
Hur mycket extra kostar sportstolarna?
av swemax
13500 på en basbil +3500 mot vanligt läder
Användarvisningsbild
av MartinS
Nackdelen med sportstolarna är att man inte kan fälla passagerarstolen, det är ett stor minus för mig.

/Martim
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Racetwin2 skrev:Är det nya Dynamicstolar till hela modellserien eller bara till XC60 / V60?
Dynamicstolarna är kvar till V70 osv.

De nya sportstolarna är bara för S/V/XC60.
Användarvisningsbild
av dol
perhall skrev:Största förändringarna i Volvos historia, står det i annonserna... jag kan komma på många andra ÄT som varit mer slagkraftiga.../PH
Haha, tacka vet jag 88B av 740 eller när de plockade bort torpedluckan på 240 1989?
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag tog en närmare titt på de inbyggda avgasen när jag var hos handlaren förra veckan... Det man vid lanseringen kallade "Scandinavian percision engineering" om jag inte minns fel (jag minns inte de exakta orden men det var innebörden av dom).

Vilket skämt, tur man inte kan få dom på en T6:a....

Bild
Senast redigerad av 1 MartinS, redigerad totalt 0 gånger.
av RCE
De är ju förvisso ganska snygga om man inte ligger på knä eller om man ser dem på lite håll. Men viss jag kan hålla med om att de kunde varit mer seriösa.
Användarvisningsbild
av MartinS
RCE skrev:De är ju förvisso ganska snygga om man inte ligger på knä eller om man ser dem på lite håll. Men viss jag kan hålla med om att de kunde varit mer seriösa.
En hundskit är också snygg om man står så långt ifrån att man inte ser vad det är ;-)

/Martin
av titanum
RCE skrev:De är ju förvisso ganska snygga om man inte ligger på knä eller om man ser dem på lite håll. Men viss jag kan hålla med om att de kunde varit mer seriösa.

Det är ju lite eftertrim a´la köpa avgasutblåsadapters från Biltema typ och skruva på. Fast det här är banne mig värre att få bilen från fabrik med bling-bling. Chinese Precision Engineering? Skärpning Volvo om ni på allvar ska ta matchen mot BMW/Audi/MB etc.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Trasig Renault Scenic

Kom på en möjlig orsak till haveriet p&[…]

Multimetern visar 0,15 volt om ja bara har tä[…]

Motornr: Identifigering

En B20A, och är ju då inte original i d[…]