Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av specos
Volvo har tydligen börjat rulla ut "Limited Edition" på bland annat V60.
http://www.volvocars.com/se/sales-servi ... plate=desc

Vad jag tolkar av sidan så är utrustningen Kinetic och klimatpaket (bränslevärmare, eluppvärmt baksäte, eluppvärmda spolarmunstycken, kostar 8 900 kr om man väljer till det separat).
Rek pris 253 900 kr för en V60 T3. Bygger man en V60 T3 med Kinetic och Klimatpaketet (som jag iofs tycker inte är mycket att ha...) till ordinarie pris får man denna till 269 900 kr.

Limited Edition är alltså rabatterad med 16 000 kr / 5,9%. Det känns som att kampanjen inte är så där jättefördelaktig om man även betänker normal prutmån vid nyköp...?

Kan ju jämföras med Nordic-bilarna de körde i höstas/våras för en V60 T3 för 219 900 kr. Visserligen något mindre utrusutning, men 34 000 kr billigare än denna kampanj...
Användarvisningsbild
av Snowie
specos skrev:Volvo har tydligen börjat rulla ut "Limited Edition" på bland annat V60.
http://www.volvocars.com/se/sales-servi ... plate=desc

Vad jag tolkar av sidan så är utrustningen Kinetic och klimatpaket (bränslevärmare, eluppvärmt baksäte, eluppvärmda spolarmunstycken, kostar 8 900 kr om man väljer till det separat).
Rek pris 253 900 kr för en V60 T3. Bygger man en V60 T3 med Kinetic och Klimatpaketet (som jag iofs tycker inte är mycket att ha...) till ordinarie pris får man denna till 269 900 kr.

Limited Edition är alltså rabatterad med 16 000 kr / 5,9%. Det känns som att kampanjen inte är så där jättefördelaktig om man även betänker normal prutmån vid nyköp...?

Kan ju jämföras med Nordic-bilarna de körde i höstas/våras för en V60 T3 för 219 900 kr. Visserligen något mindre utrusutning, men 34 000 kr billigare än denna kampanj...

Business Edition paketet känns mer värt :)
Användarvisningsbild
av Perra83
Tobbe1977a skrev:R design paketet är enligt mig det ända som gäller. :-)
Ja för en Kinetic vill man verkligen inte ha. Om 60år när ja är 90 och nästan blind och döv då kan det möjligen funka.
av RCE
Iofs har jag köpt 4 bilar (med den beställda) hos min handlare sedan 2009, men jag prutade till mig ett riktigt bra pris trots Business Edition kampanj m.m.

Den känslan jag fick när jag ringde runt till olika handlare för att få in offerter var att de är ganska måna om att få iväg en bil även om priset svider.

Business Edition (Momentum + teknikpaket) + Klimatpaket t.o.m sista juni, är väl att betrakta som förmånligt.
Trasig Renault Scenic

Kom på en möjlig orsak till haveriet p&[…]

Multimetern visar 0,15 volt om ja bara har tä[…]

Motornr: Identifigering

En B20A, och är ju då inte original i d[…]

Har inte skruvat ut och kontrollerat mer än p[…]