Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kena
Å det frågar du på ett Volvoforum....hohohooo......nä skämt och sido, kan bara hålla med. Jag började med en 240 och en 740 och nu en V70. Lärde mej själv att skruva bil och har servat det mesta själv sedan dess. Har vad jag kommer ihåg lämnat in bil på rep/service 2 ggr, kopplingsbyte på 740:n och kamremsbyte på V70:n. Varför det har blivit Volvo hittils är bara för jag kan hålla nere milkostnaden genom att serva själv och det kommer jag forsätta med sålänge Volvo gör bilar som är mer lättservade/lagade än andra bilar. Därför min rekommendation, Volvon. Åk upp till Kiruna och köp dej en rostfri en.
av volvoballen
Har haft en volvo 740 och skruvade på den rätt mycket faktiskt.
Jag vet inte om jag är sugen på en till 740/940 därför att jag vill ha lite mer modernare och mer på display i hytten lite mer lyx så säga. Pappa ägde en volvo 855 innan och det var i den jag lärde mig att köra i och den hade körglädje fifan.
av Adamp
Håller bara med dom andra, Volvon startar i våt och torrt även om tändningen är dålig och går väldigt snällt och lätt att köra, Den är och lätt meckat och har okej bensin räkningar, försäkring och skatt. Det finns några saker som brukar klyda som jag har förstått det ex ABS, vevhuset täpps ingen och att dom ibland få risig tomgång. Men ofta är det bara rengöra och det funkar igen och om man får problem så har man ju dessa goa gubbarna som hjälper en :D
Byte krossad framruta 244 1975

Tack för utförligt svar! Att limma prydn[…]

Visa din semesterbil(d)

När det inte är någon semester inp[…]

Jag handlar mest på www.trodo.se numera. D&a[…]

Från en lekman: Går inte bromsar p&[…]