- fre 21 jun 2013, 23:45
#763821
Hej allihopa,
Köpte min första Volvo för 3 v sedan, det blev en C70 Cab 2001 2.4T, som en lösning på min 40 års kris.
Var nöjd i 3 dagar och sedan lyste lampan Check Engine. Bilen var välservad inkl kamremmsbyte (bilen har gått ca 14000mil). Direkt till MECA verkstad som läste av koderna 130A (luftläckage) och 4008 (läckage EVAP system).
Bilen stod på verkstaden i 3 dagar därefter och de gick genom och bytte oljefällan och en del gamla gummisonder och tog bort felkoderna. Fick bilen igen och körde ett par dagar, sedan lyste lampan igen :0(
Bilen har aldrig varit konstig på något sätt, går bra, tror jag.
Nu säger de att man bör testa att byta luftmassamätare. Skall dit med bilen på måndag.
Mina frågor:
är det farligt att köra bilen när motorlampan lyser?
har någon varit med om de här koderna?
var det fel bil jag valde?
Taxsam för svar...
Sleepless in Sundsvall ??:-/
Köpte min första Volvo för 3 v sedan, det blev en C70 Cab 2001 2.4T, som en lösning på min 40 års kris.
Var nöjd i 3 dagar och sedan lyste lampan Check Engine. Bilen var välservad inkl kamremmsbyte (bilen har gått ca 14000mil). Direkt till MECA verkstad som läste av koderna 130A (luftläckage) och 4008 (läckage EVAP system).
Bilen stod på verkstaden i 3 dagar därefter och de gick genom och bytte oljefällan och en del gamla gummisonder och tog bort felkoderna. Fick bilen igen och körde ett par dagar, sedan lyste lampan igen :0(
Bilen har aldrig varit konstig på något sätt, går bra, tror jag.
Nu säger de att man bör testa att byta luftmassamätare. Skall dit med bilen på måndag.
Mina frågor:
är det farligt att köra bilen när motorlampan lyser?
har någon varit med om de här koderna?
var det fel bil jag valde?
Taxsam för svar...
Sleepless in Sundsvall ??:-/