Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Sïckan
Har en V40 T4 -98 som behöver en ny Luftmassemätare. Måste den andra också vara till en T4:a eller räcker det om den har samma kontakttyp (3 stift) som min bil har? Vill helst inte köpa en ny från Volvo. Har inte världens fetaste plånbok. Har sett flera med samma kontakttyp på bildelsbasen men med olika motortyp gentemot min.
Användarvisningsbild
av vetten
Du kan kolla vilket nummer som din LLM har och sen leta efter en lika dan. Det behöver inte vara samma bilmärke bara nummret är lika och såklart att den passar med din diameter.
Användarvisningsbild
av vetten
Ravi skrev:Vette har du en LMM på din Gengasbil höhö
Naturligtvis har jag det, hade tur att hitta en med rätt nummer för just gengas också :-)-)
av Sïckan
Hittade en påse i handskfacket till en LMM vid köpet. Kan det vara så att föregående bilägare har fått fel? För när jag kollar på bildelsbasen så hittade jag endast en med samma nummer och den satt på en 2.0T. Märkte att det var en uppsjö med olika Lmm med olika nummer. Ingen vänlig själ med en T4:a som kan kolla numret på sin? :P
av Sïckan
Tack så mycket, Hittade nästan bara "...532" och de satt på 2.0T:orna. Den enda "...231" jag hittade satt också på en 2.0T men om det är som du säger att det handlar om vilken fas tackar jag så hemskt mycket :)

Det går med dubbla skruvstäd rätt […]

startsperre

Fant ut Disse Paramette.

Men läsaren visar ju massa felkoder,vilka &au[…]

Visa din semesterbil(d)

Fin dag på sjön idag. Nästan tre v[…]