Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hmm här går det jäkligt fort
Beställde för exakt 2 veckor sedan
Köplats 5276
Byggvecka v:27
Leverans v:29
Hur ser det ut för er andra?
philipsguy skrev:
FSandstrom skrev:Hmm, hade service på en annan bil igår och såg de nya årsmodellerna, man blir ju inte mindre sugen på sin nya bil... Det är inte någon som vet hur lång tid steg 7 kan ta? Programmera och testköra bilen, hur svårt kan det vara? :-)
Det är nog ganska säkert att "min bil" inte uppdateras i realtid
Stefan, jag har plats 2900, är på steg 7, byggvecka 25, leverans v27, och en ÅF som vill ge mig bilen "leveransveckan" +1/2 veckor :roll:.

"Leverensköplats" uppdateras ett par ggr per dag iaf, den gick från 3200, till 3300, till 2900 idag. Jag vill kunna skicka ett mail till min åf och säga att de har den "i början på veckan" (gissar att det är steg 8?) så kan man sätta lite press på den att få den hyfsat snabbt iaf.
Jag lovade bilder, även om detta är lite fel forum eftersom det är en xc60:

Bild

Bild

Bild

Är för övrigt väldigt nöjd! En av de få (just nu) med rattvärme, high performance klart bättre än förväntat (hade ps på v70), röststyrning är häftigt, och svart innertak är inte fel trots tonade rutor. Hade beställt ljust innertak, men dom hade gjort fel i fabrik. Trodde verkligen att det skulle bli för mörkt, men hade som tur var fel. Hade inte haft något emot större fälgar, men tycker nuvarande är helt ok, och komforten är bra tack vare detta.
Monchichi skrev:Jag lovade bilder, även om detta är lite fel forum eftersom det är en xc60:

Bild

Bild

Bild

Är för övrigt väldigt nöjd! En av de få (just nu) med rattvärme, high performance klart bättre än förväntat (hade ps på v70), röststyrning är häftigt, och svart innertak är inte fel trots tonade rutor. Hade beställt ljust innertak, men dom hade gjort fel i fabrik. Trodde verkligen att det skulle bli för mörkt, men hade som tur var fel. Hade inte haft något emot större fälgar, men tycker nuvarande är helt ok, och komforten är bra tack vare detta.
Var smart,råkade själv ut för "fel" i från fabriken själv för ca 3 år sedan,blev riktigt förbannad och förde en del oväsen
Så jag fick 10000kr i extra rabatt,
Prova dom kanske ger dig något i som kompensation
Monchichi skrev: Grattis! Ser fin ut! :smile:
Tackar!
Det som fattas är vingen på bakluckan. Den var restnoterad.
Komforten och gången på motorn/automaten är märkbart bättre än i min gamla D3-11 så jag är supernöjd hittills :)
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 28

PV-n är trångt...monterade en overdrive[…]

Extremt svårstartad s70 2.4T

Har ni konstaterat att motorn i övrigt ä[…]

Renovering av dieselvärmare V50-08

Här är några bilder https://i.im[…]