...

Moderator: Moderatorer

stooges skrev:Ja "väntaren" är ju ett kapitel för sig.
Grabben kör en bud/paketbil och drar den ena ramsan efter den andra om just väntaren som står i lastzon mm och väntar på hustrun .
Och så är tjafset igång, jag ska bara blablabla :-(O)
Mer om Väntare:
http://iloapp.llesrof.se/blog/trafikvett?Home&post=14
av Uninium
Dom som avvaktar när dom ska köra in i en rondell, trots att den andra bilen inte ens kommit in i rondellen.

Folk som tex kör ut på 70-sträcka och sen inte vet hur gaspedalen funkar. Råkade utför en sån ikväll, och fanskapet låg på 50 sen också. Då kan jag lova att innertaket i bilen nästan tog eld.. Hahaha
finns en sorts stolle till !.
Dom som ,när dom kör i en rondell STANNAR och släpper in väntande ...
Har råkat ut för det ett par gånger , ligger man bakom en sådan då får man fasen vara opå hugget !!, vetesjutton hur dom egentligen tänker ?, men antagligen så tror dom att högerregeln gäller även i rondeller :roll: .
Användarvisningsbild
av erikn
De kanske tror att de är i den här rondellen. Eller ja just det, det är inte en rondell. Eller hur ser de ut nu egentligen? :-)))))

Bild
Användarvisningsbild
av joel80
I många av länderna på de sydligare breddgraderna ska man lämna företräde för de som vill in i rondellen! Alltså typ högerregel.. Då kommer man alltid in i rondellen.. men inte alltid ur. :D

Kanske föraren som stannade hade varit på liten utlandsresa...
Användarvisningsbild
av joel80
erikn skrev:De kanske tror att de är i den här rondellen. Eller ja just det, det är inte en rondell. Eller hur ser de ut nu egentligen? :-)))))
Spoiler »
Sånna där "rondeller" är ju perfekta om man behöver en ny vänster framskärm! Åka fram och tillbaka några gånger tills det smäller.. 8)
Senast redigerad av 1 joel80, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av erikn
Det där var en ny variant? Eller är det bara hos mig som din text är ute till höger? Undrade först om du glömt skriva något innan jag fick syn på det långt till höger.
Användarvisningsbild
av joel80
haha.. nej det är en av de få buggar jag hittat här på forumet! Jag tror det beror på att jag satt nån spoiler-tagg eller quote-tagg fel.. ska se om jag kan fixa det. :)

Edit: sådär.. om man lyckas sätta en spoiler-tagg på fel ställe om en quote-tagg får man tydligen den där effekten! :D
av umekille
Vansinnesomkörningar så fort det blir 2-filigt.
Folk som kör med husvagn eller husbil utan
rutin eller kunskap hur ekipagen skall framföras.
De som tror att om man hänger en varningstriangel
på en obesiktigad släp/husvagn så är det fritt köra hur som
helst även utan lyse.
Folk som inte använder blinkers vid sväng ur rondell vid första
avfarten så man står där o tror dem skall rakt fram.
Hur är det? Finns det ingen regel längre om att man skall markera utskjutande last? Det är ofta man ser folk köra virke som sticker ut 1-1,5 meter från kärra eller bagagetuan någon som helst markering.
  • 1
  • 93
  • 94
  • 95
  • 96
  • 97
  • 552
GLT på en 2.0t?

Har bekymmer med att min 2.0t från 2003 bete[…]

Tourer rymmer ju över 600 liter med stolarna […]

Visa din semesterbil(d)

Semester... Är man pensionär kan man &ar[…]