- ons 19 jun 2013, 10:51
Jag har en ny favorit här. Människor på parkeringsplatser! Det måste vara bland det jäkligaste som finns. Igår var jag nära att bli påbackad under mycket speciella former. Vid affären där jag alltid handlar är det enkelriktat vid p-platserna, varannan rad åt vardera håll med snedställda p-platser, vilket fungerar bra. Igår hade jag ställt mig på en av raderna som har körriktning mot affären och bort från vägen, då får man sedan köra runt, om man så säger och via en annan väg ned till vägen. Inge problem. Men så hamnar jag efter en Renault som helt plötsligt i början av sträckan stannar till. Och börjar backa! På en enkelriktad sträcka. Och det gör man ju bara inte, får man ens göra det? I alla fall, människan har ingen som helst koll i backspegeln och är nära att backa in i mig. Jag har dock närvaro nog att väja och hon missar mig med några centimeter. Förbannad idiot. Och så är det på den dr p-platsen varje gång man handlar. Varken bilister eller fotgängare kan bete sig där av någon anledning.
Sedan verkar den nya folksporten i staden vara att stanna bilen bakom min parkerade bil. En gång var det en man vars fru/sambo skulle till brevlådan. Han ställde bilen bakom min parkerade bil och slog av motorn. Alla försök att tydligt visa att jag skall åka bet inte på honom. När jag till slut tar till signalhornet så glor han på mig med eld i blicken och ger mig fingret. Observera att det fanns en ledig p-plats 50 meter längre bort. Vad fan skall han stå parkerad bakom min bil för då? Orkar has fru inte gå så långt kanske hon skulle gå till läkaren.
Detta konto väntar på att avslutas, jag är vad man kan kalla före detta medlem. Därför är det ingen idé att försöka kontakta mig då jag inte läser vad som skrivs ändå.