Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej.
I vintras klippte jag en elstolpe med vänster framhjul och flygel, vilket resulterade i knäckt styrning och bärarm..
Bilen har mest stått sista halvåret, jag har inte förens nu sista tiden lagat bilen.
Jag provkörde dem idag och då hörde jag ett pulserande skrapljud från höger fram låter det som, som tilltog med hastigheten.
Det märkliga är att det försvinner helt vid gaspådrag.
Vad kan det vara? Kan det ha med min närkontakt med stolpen att göra? Varifrån kan det komma?

Mvh
Ja jag bytte alltså styrstag och styrled, hjullagerhus och bärarm, allt på vänster sida.
Lådan kan säkert ha tryckts till..
Jag bytte även drivaxel på vänster sida men det bara för att inre drivknuten drogs isär eftersom bärarmen var av vid ena fästet i ramen, och jag var tvungen att flytta på bilen på något sätt.
Ja jag bytte alltså styrstag och styrled, hjullagerhus och bärarm, allt på vänster sida.
Lådan kan säkert ha tryckts till..
Jag bytte även drivaxel på vänster sida men det bara för att inre drivknuten drogs isär eftersom bärarmen var av vid ena fästet i ramen, och jag var tvungen att flytta på bilen på något sätt.
Tack för svaren. Nej jag vet inte att subframen inte har flyttat på sig eller blivit sned. Men vad jag har kunnat se så är det som det ska. Tror inte det är växellådan då det inte låter alls vid gaspådrag.
Lyfta upp den och känna och snurra ska jag göra, och jag hoppas det bara är bromsarna, all rost har inte slitits bort ännu.
Ska även smörja oken och hoppas det blir bättre.

Finns säkert en kortare rem att köpa. […]

B230fk saknar kraft

Jag tycker inte den verkar stiga med laddtryck hel[…]

…När den femstegade lådan inf[…]

Tack för detektivarbetet, vad gött jag h[…]