Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av AnkaN7893
Åh tack!

Ska ner till malmö nästa helg :) Så det passar ju:)

I övrigt så gjorde jag klart all diodbelysning igår. Men gick inte riktig som jag tänkt mig. Somnade torsdag natt ( fredag morgon) 02.00 ungefär som vanligt då jag jobbar kväll! vaknade dock vid 04:30 och mådde sisådär men tänkte wtf det går över hade lite feber. Så åkte iväg till min morsa för att skruva och det gick över :) pillade på som fan sen kom febern som en käft smäll, hade helt plötsligt 40graders feber :-)-)

trots ont i varenda muskel och varenda led så bestämde jag mig för att göra klart allt så jag kom hem, därför inga bilder. Min syster hjälpte mig t.om. för att det skulle gå snabbare. Hon är helt ointresserad av allt annat än hästar, speciellt bilar!

Väl hemma så bestämde chefen (sambon) att det va bums i säng där har jag legat framtills nu! Får se om jag orkar gå ut och fota senare!
Kan bara säga att det blev bra som fan :D
Lucif3r skrev:Det där blev bra, lite starkt bara som sagt. Vart satt du LED'en?

Den sitter nere i bakre hörnet, Bilden missvisar lite också riktigt så starkt är det inte, kopplade in allt i reostaten men gick ej att reglera styrkan på dem!
Sitter nu och gör planer inför semestern!

Vad skall göras med bilen? Jodå en jävla massa!

Kamrem/drivrem och allt därtill skall bytas.
Alla bromsslangar och ny bromsvätska.
Eventuellt plocka ner tanken för att byta givarna och byta alla rör mot bränsleslangar. Byter även bränslefiltret, kan ju vara skönt med en fungerande bränslemätare igen !
Göra lite spotrepairs här och var, t.ex den lilla rost på bakluckan sen även där jag blivit påkörd :)
Färga allt skinn som blivit smutsigt och fått sprickor! Räcker inte med rengöring:-(

Sen om jag orkar när bilen ändå är uppallad och halvt nerplockad byta olja i vinkelväxeln samt diffen bak !

Nått mer serviceaktigt man kan göra? Redan bytt kylarvätska och motorolja så den är det inte dags för än
Kan ju passa på att byta kupéfilter också men inte direkt jobbigt :)
Nu har man semester!

Då va dags att börja med allt som ska göras.
Städade ur garaget så bilen går in osv. Kollade även på kamremen tänkte kolla vilken som satt på, gick ju dock inte att se men det sitter en manuell kamremsspännare och då ska det sitta en 142 tandad kamrem?
Eller hur fungerar det? Motorns serienummer är 1266594 och då är det 142 tandad om man kollar på typ mekonomen.

Vann även ett par icke oljeläkande nivåmatic dämpare på tradera som ska bytas när dom nu dyker upp!

Men får bjuda på en bild sålänge :)

Bild
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 12
V90 -18 T4 Tickande ljud 1500 rpm

Jämför med andra bilar som är samma[…]

Måste vara fel modell av fjäderben. Kan[…]