NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tartryffel
Tittade på en V50 -12 med HP-stereo. Den har bara CD och Bluetooth (inkl telefon då), ingen auxingång. Jag fick igång ljudet via Bluetooth men det var lite trögt att få det att fungera, samt att höja/sänka via rattknapparna inte fungerade, man var tvungen att använda stereons egen volymratt.

Tittade i instruktionsboken men blev egentligen inte klokare. Är det här något normalt, stöder stereon musik via BT eller är det bara "funkar det så funkar det"?

Telefonen är en Samsung Galaxy Nexus och att para ihop den med bilen var inga problem alls.

Tacksam för svar.
av Kluster
Har en V50 MY12 Classic med standardstereon (Perfomance?) inkl BT och har inga problem med rattknapparna att höja/sänka ljudvolymen när jag kör musik eller använder telefonfunktionen via min iPhone4. Enda problemet jag kan ha ibland är att den tar inte byte av låt men då är det självaste Spotify-appen som har hängt sig ibland. Bara starta om sen funkar det.
av Tartryffel
Verkar vid närmare koll som att det kanske inte är en High Performance-stereo utan en vanlig Performance. Kan man se det här enkelt på något sätt? Har för mig att man kan se det i displayen när man startar stereon.
av bjornligan
Tartryffel skrev:Verkar vid närmare koll som att det kanske inte är en High Performance-stereo utan en vanlig Performance. Kan man se det här enkelt på något sätt? Har för mig att man kan se det i displayen när man startar stereon.
Står det inget vid start utan bara en bil eller vad det nu är.är det vanliga performance
av Tartryffel
bjornligan skrev:
Tartryffel skrev:Verkar vid närmare koll som att det kanske inte är en High Performance-stereo utan en vanlig Performance. Kan man se det här enkelt på något sätt? Har för mig att man kan se det i displayen när man startar stereon.
Står det inget vid start utan bara en bil eller vad det nu är.är det vanliga performance
Tackar för det. Samma som på min V70 alltså.

Frågan är väl vad det gör med priset på en bil som är annonserad med High Performance. Vad tycker ni?
av Tartryffel
Det blev köp ändå, kompisen gillade bilen och tyckte ljudet var helt okej, och BT fungerar ju som sagt. Dock snålt att det inte ens sitter ett auxuttag standard.
Användarvisningsbild
av Rydell
Har ni tittat i facket mellan sätena? Har en 08 i kinect utförande med performance stereon och den har AUX monterat i mitten facket. Har för mig att det var standard då kan ha fel. Annars är det lite märkligt att 08 med lägsta stereopaketet har det och inte de nyare.
av Tartryffel
Rydell skrev:Har ni tittat i facket mellan sätena? Har en 08 i kinect utförande med performance stereon och den har AUX monterat i mitten facket. Har för mig att det var standard då kan ha fel. Annars är det lite märkligt att 08 med lägsta stereopaketet har det och inte de nyare.
Fanns inte, letade både där och i handskfacket.
Användarvisningsbild
av grillchips
Kan inte AUX varit ett tillval till Performance-stereon medan det var standard till High Performance och upp? Det är så jag fattat det iallafall.
D4 VEA dricker olja

Nu har jag allt klart för mig kring vad motor[…]

Vet inte om släpvagnsbelysning är rä[…]

Misständningar Volvo S60 T5 2008

Har du fått spridarna testade? Alltså […]

Och en sak till: notis-ljudet från Google-a[…]