Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tack för länken! Ska prova detta ikväll. Jag har ingen aning om den tidigare ägaren (leasing) uppdaterade. Är det så att man, utöver kartuppdateringarna) behöver lägga in POI/Posit själv via usb? Är POI nåt att ha tycker ni?
Vill du ha MyPOI, exempelvis från Posit, måste du lägga in dem via ett USB-minne i uttaget. Detta är separat från uppdateringen via skivorna.
Med tanke på att man inte behöver göra mycket mer än byta skiva någon gång då och då under processen, samt knappa in koden, är det väl bara de lataste av tonåringar som inte skulle "orka" göra denna uppdatering.
apersson850 skrev:Ska man kunna få gratisskivorna, som nybilsköparen är berättigad till, måste man registrera sin adress och sånt här. Men det ska göras inom tre månader efter det att man fick en ny bil levererad, är det tänkt. Dock finns det tydligen de som fått kartor trots att detta gjorts senare.
Det fungerar som sagt senare än 3 månader också, jag fick mina utan problem trots att bilen var över 2 år när jag köpte den, tidigare ägaren hade som tur var inte reggat sig. Bilen är dessutom importerad.
Jag försökte just regga mitt chassinummer där men systemet godtog inte koden. När jag klickade mig vidare i hjälpsektionen så stod det att man måste regga sig inom 3 månader från köptillfället. Surt!
Jag skickade ett mejl så jag kan rapportera här när jag fått svar.
Oljebyte motor Volvo 240 B230E

Med andra ord aldrig. Har skrivit flera gå[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Va de heter det fick jag nog reda på fö[…]

V90 läggs ner.

Angående elbil ovan: Detta är missvisan[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Tack Xanthopteryx. Jag bor 80mil norrut frå[…]