Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av compact
Hej ! skulle löda en sockel på mitt kort men han som skulle löda var totalt kass å sabba boxen. Nu undrar jag om de går bra att bara byta box i bilen ? Måste de vara samma nr eller inte? har en v70 97a t5 manuell. mvh
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Tyvärr sitter du lite i skiten. Man kan inte bara byta box pga. immobilizern. Stoppar du i en annan box kommer du ej kunna starta bilen.
Volvo KAN fixa detta, men dom är fruktansvärt ovilliga att göra det, utan dom vill sälja dig en helt ny box.

Man KAN även fixa det själv, men det är väldigt komplicerat och inget jag rekomenderar dig att ge dig på. Oddsen att sabba boxen är rätt stor.
Och jag tänker av säkerhetsskäl ej heller berätta hur man går tillväga (varken här eller i PM), det får man leta reda på själv.

Sista alternativet är att få tag på box, nyckel och antennring från samma bil och byta allt detta. Då ska det fungera.
av compact
Agneo skrev:Vart bor du? Har ett gäng boxar liggande kan ju va så att nån stämmer med din!

a men bhöver iallafall en box :/ mitt nr på boxen är 261 204 446 :)
av compact
Lucif3r skrev:Tyvärr sitter du lite i skiten. Man kan inte bara byta box pga. immobilizern. Stoppar du i en annan box kommer du ej kunna starta bilen.
Volvo KAN fixa detta, men dom är fruktansvärt ovilliga att göra det, utan dom vill sälja dig en helt ny box.

Man KAN även fixa det själv, men det är väldigt komplicerat och inget jag rekomenderar dig att ge dig på. Oddsen att sabba boxen är rätt stor.
Och jag tänker av säkerhetsskäl ej heller berätta hur man går tillväga (varken här eller i PM), det får man leta reda på själv.

Sista alternativet är att få tag på box, nyckel och antennring från samma bil och byta allt detta. Då ska det fungera.

okok men måste man inte byta den startspärr boxen typ den lilla svarta ?

Det är en kopplingsbox för kablarna (2 s[…]

B230fk saknar kraft

Kan du inte justera upp trycket mer är ju fr&[…]

Och slutligen samma sak men med låsknoppen n[…]

Saknar Android Auto

Hej, nybliven Volvoägare (V60 Crosscountry […]