Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej

Har letat på forumet men inte hittat nåt. Undrar hur man demonterar främre kofångare på bilen (den i signaturen). Har tagit bort popnitarna som håller fast kofångaren vid innerskärmen (4 st på varje sida). Har skruvat bort strålkastarerengörarna samt tagit bort de svarta plastlisterna som sitter strax nedanför, för att komma åt skruvarna innanför men döm till min förvåning för där satt inga men det syns att det är gängat i godset så förmodligen har förre ägaren ej brytt sig att skruva tillbaka dessa.

Har lossat alla kablar till dimljusen, sidoljusen och även clipsen som sitter ovanför grillen men fortfarande sitter den stenhårt fast. Har jag missat nåt?? Vågar ej ta i för är rädd att jag gör sönder något. Kan nån vara snäll och upplysa mig? Måste få bort den då jag ska byta kondensor på den samt strålkastare.
Perc skrev:På V70 är det en torxskruv i vardera hjulhus. Skruva ut den (men inte helt ut) och tryck in så lossar en hake innanför.
Ok har fixat det. Har en fråga till - Behöver jag ta loss den svarta plåtdelen som sitter ovanför grillen för att lättare komma åt kondensor lr räcker det med kofångaren + plasthöljet som sitter under kofångaren??

Fast det är ju sak samma vad bilen kostar nu […]

Låter som fel i ventilblocket i ABS-enheten.[…]

Kan tilllägga att min fortfarande fungerar me[…]

Volvo appen

Hade problem med klimatstart via app för n&ar[…]