Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

stefanc67 skrev:Glömde säga att eluppvärmd ratt
Monteras icke på beställda bilar,
Då det är för mkt problem, så ratten är
Spärrad
Så bilar betställda med denna funktion levereras
Med vanlig ratt
Men den eluppvärmda ratten eftermonteras
Så fort problemet är avhjälpt
Med vänlig hälsning, stefan

Vad dumt! Jag ville eg inte ha elratten utan träratt men det gick inte att konfigurera. Jag var tvungen att välja svart läder iom detta i stället för ljusbiege och nu slutar det med att man ändå monterar en icke eluppvärmd ratt. Nästan så att jag skulle be dem montera träratten och glömma allt med justering och att jag inte betalar någon merkostnad så är jag nöjd.

Kan någon förklara för mig varför man har eluppvärmd ratt i en bil med värmarpaket? Känns som kaka på kaka för mig. Den kommer troligtvis aldrig aktiveras så länge man kört värmaren.
Elvärmd ratt är jätteskönt att ha igång när man sitter med jacka, är småfrusen om händerna och det är -10 ute, bilen är varm och man har +14-16 i kupén... dessutom finns det ju tillfällen när man inte haft värmaren på och det är noll grader då det också är skönt... men nödvändigt är det så klart inte... det är väl lite som att ha sollucka när man har AC/PH
Jag frågade min handlare idag och han menade att min bil skulle ha värmeratten monterad, jag får återkomma när jag hämtat den för att se om detta stämmer..
Hmm har fått lite ångest och beslutsamhets oro.
Det är så här jag har till den 18/6 att ändra min specc på bilen
det jag funderar över är att ändra sportchassi (ingår nivåmat) till vanligt standard chassi med nivåmat,
på bägge kofigurationerna är det 18" 245/40/18
idag så har jag sportchassi med nivåmat med 18" 245/40/18,tycker när man kör på mindre vägar av sämre kvalite så är
bilen jävligt stötig.
Så hur hade ni gjort???
Sport chassi med nivåmat med 245/40/18? stötigt som fan men underbar på motorväg
Eller
Standard chassi med nivåmat med 245/40/18
MVH:Stefan
stefanc67 skrev:Hmm har fått lite ångest och beslutsamhets oro.
Det är så här jag har till den 18/6 att ändra min specc på bilen
det jag funderar över är att ändra sportchassi (ingår nivåmat) till vanligt standard chassi med nivåmat,
på bägge kofigurationerna är det 18" 245/40/18
idag så har jag sportchassi med nivåmat med 18" 245/40/18,tycker när man kör på mindre vägar av sämre kvalite så är
bilen jävligt stötig.
Så hur hade ni gjort???
Sport chassi med nivåmat med 245/40/18? stötigt som fan men underbar på motorväg
Eller
Standard chassi med nivåmat med 245/40/18
MVH:Stefan
Om jag som du hade varit PV-anställd och plockat ut en ny bil vartannat år så skulle jag nog ha varierat mig lite från föregående bil om frågan kom på tal.
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 28
Bakre länkarmsbussning

Brukar inte polyuretanbussningar bli stenh&arin[…]

Backlampa

Jo den har jag sett men, vill hitta billigare alte[…]

Nej de har vi inte kontrollerat den har ju rulla[…]