Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Guru
vicster skrev:
Guru skrev: 1. Polestar vet inte hur man tar ut lika mycket effekt/vridmoment.
Tror vi stryker det argumentet med hänvisning till S60 Polestar va :wink:
Det finns säkert dom som fortfarande tror att det är så. Att trimfirmorna kan/vet något som inte tillverkarna kan eftersom de kan få ut mer effekt med enbart mjukvara.
Och så försökte jag vara lite rolig samtidigt... :D
av V402013
Jag förslår att oavsett hur ("påhängsbox", "chip", uppladdning o.dyl) man manipulerar oem inställningar bör leverantören iaf ha tillgång till en provningsutrustning av något slag.

Jag föreslår vidare att det kan vara viktigt att inse, för både köpare och leverantör, att om leverantören har en sämre upplösning/exakthet i sin provningsutrustning BÖR man ha motsvarande större marginaler i sina manipulerade tabeller då detta annars kan innebära en vandring mot en teknisk katastrof. "Max effekt" utan säkerhet kan/bör resultera i att redan första provturen skapar ett bärgningsbehov?

Och att ha en sämre provutrustningen riskerar dessutom att ordet "optimering" i sig tappar en del av sitt syfte liksom glans?

Jag föreslår vidare att den viktigaste orsaken till korrekt provutrusning är i första hand ofta är att säkerställa att motorn inte förstör sig själv eller resten av drivlinan, oavsett om det är oem inställningar eller utöver detta. M.a.o. att uppnå den maximala momentkurvan är därför egentligen sekundärt.

Vad säga om de som ev. inte har en provutrustning över huvud taget?
Senast redigerad av 3 V402013, redigerad totalt 0 gång.
av Maximuspro
Rica har optimering till din bil. Ricaab.se, dessutom 20% rabatt på mjukvaran för medlemmar på detta forum.
Användarvisningsbild
av Snowie
Hur ligger det till med heico, gällande garantier med mera.
Användarvisningsbild
av Guru
Snowie skrev:Hur ligger det till med heico, gällande garantier med mera.
I Tyskland tar Volvo Germany över garantin från VCC. Där kan du beställa en ny Volvo med Heico styling och trim, precis som Polestar i Sverige. Men garantin gäller nog bara tyska bilar där Volvo Germany står som generalagent(?).
Användarvisningsbild
av Snowie
Guru skrev:
Snowie skrev:Hur ligger det till med heico, gällande garantier med mera.
I Tyskland tar Volvo Germany över garantin från VCC. Där kan du beställa en ny Volvo med Heico styling och trim, precis som Polestar i Sverige. Men garantin gäller nog bara tyska bilar där Volvo Germany står som generalagent(?).

Känns som man får vänta på att polestar löser något, Ingen som har någon roadmap?

Passar nog,skiljer bara lite på et (5mm)

Hej. Har sett några xc60 MY2020/MY2021 som h[…]

Ljud från koppling

Problemet är löst, körde runt helt […]

EX30, påstår dom.

Tycker den är genuint vrålsnygg. Kan va[…]