Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mena
Hade tänkt mig försöka gå igenom framvagnen i helgen för att försöka hitta vad det är som lever om när jag svänger i låga farter.
Nu senast lät det en hel del och det lät som att det kom från fjädringen men jag är inte säker. Tycker ljudet kommer från olika ställen.

Har ni några tips på vad jag ska titta på och vad jag ska leta efter. Alla tips är välkommen. Ska hissa upp bilen rejält och försöka hitta något som ser slitet ut. Tacksam för bilder, beskrivningar, filmer allt möjligt.
Jag har börjat ledsna som fan på dessa skitbilar och skiten som kallas framvagn...

Jag har bytt allt, länkarmar, klonkstag, spindelleder, alla styrleder, fjädrar, topplagringar, övre och under fjädergummin, bromsskivor, men de klonkar tamejfan ändå. Senast idag kom det nya fruktansvärt irriterande ljud... Rassel och klonk, men inget sitter löst så de är ju omöjligt att hitta felen.

PISSBILAR

Mitt förslag, sälj bilen till en oventande, eller kolla något av det jag nämnde ovan ;)
av Kena
Hissa upp bilen så hjulen hänger i luften. En hand på fjäder och den andra snurrar på hjul. Darr, knak eller något annat ovanligt= förmodligen hjullagerpaj
bensinskalle skrev:Jag har börjat ledsna som fan på dessa skitbilar och skiten som kallas framvagn...

Jag har bytt allt, länkarmar, klonkstag, spindelleder, alla styrleder, fjädrar, topplagringar, övre och under fjädergummin, bromsskivor, men de klonkar tamejfan ändå. Senast idag kom det nya fruktansvärt irriterande ljud... Rassel och klonk, men inget sitter löst så de är ju omöjligt att hitta felen.

PISSBILAR

Mitt förslag, sälj bilen till en oventande, eller kolla något av det jag nämnde ovan ;)
Ord och inga visor minsann :D
bensinskalle skrev:Jag har börjat ledsna som fan på dessa skitbilar och skiten som kallas framvagn...

PISSBILAR

Flipperkula i askoppen?
jojjeblom skrev:

PISSBILAR

Flipperkula i askoppen?
Vore ju fantastiskt om det vore så, men nej...

Låter som fel i ventilblocket i ABS-enheten.[…]

Kan tilllägga att min fortfarande fungerar me[…]

Volvo appen

Hade problem med klimatstart via app för n&ar[…]

Stefans 968

Ansökte om ny skylt. IMG_1262.jpeg