- ons 12 jun 2013, 20:15
#761693
Jag la upp den här tråden i fel kategori märkte jag .. Kanske bättre lycka här?
I helgen skruvade jag lite med min gamle 83a.
Jag fick för mig att montera ett LH2,2 sprut (88a) vilket gjorde ett rejält lyft på en B23A
Sen monterade jag en 530 topp från en gammel 740Gle 88 (230E) som e rejält portad och planad
ihop med den monterade jag en kam från Elleman Typ 77 (ganska vass kam) med ett ställbart kamdrev
En bättre effektspole från accel
Skrutten flyttar sig rejält men tyvärr så vill den börja spika hemskt när man gasar ut 3an.
Jag har ställt tändningen mellan 12 till 25 grader, ställt om kammen mellan -3 till +3 grader men det spikar ändå.
Har bytt ut tempgivaren till boxen och ersatt den med en potentiometer så jag kan boosta soppan med 20-30% men det hjälper inte heller
Har även testat med 75% etanol men det blev inte riktigt bra ändå...
Då kom jag att tänka på om man kanske kör med för små spridare helt enkelt?
Eller för varma stift?
Kom gärna med tips och fråga gärna om ni vill ha mer info.
Tacksam för svar.
Ska på race på lördag så jag är lite ivrig på å få ordning på detta =P Mvh Björn
I helgen skruvade jag lite med min gamle 83a.
Jag fick för mig att montera ett LH2,2 sprut (88a) vilket gjorde ett rejält lyft på en B23A
Sen monterade jag en 530 topp från en gammel 740Gle 88 (230E) som e rejält portad och planad
ihop med den monterade jag en kam från Elleman Typ 77 (ganska vass kam) med ett ställbart kamdrev
En bättre effektspole från accel
Skrutten flyttar sig rejält men tyvärr så vill den börja spika hemskt när man gasar ut 3an.
Jag har ställt tändningen mellan 12 till 25 grader, ställt om kammen mellan -3 till +3 grader men det spikar ändå.
Har bytt ut tempgivaren till boxen och ersatt den med en potentiometer så jag kan boosta soppan med 20-30% men det hjälper inte heller
Har även testat med 75% etanol men det blev inte riktigt bra ändå...
Då kom jag att tänka på om man kanske kör med för små spridare helt enkelt?
Eller för varma stift?
Kom gärna med tips och fråga gärna om ni vill ha mer info.
Tacksam för svar.
Ska på race på lördag så jag är lite ivrig på å få ordning på detta =P Mvh Björn