Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kristall
Hej!
Har enbart kört tyskt tidigare men är nu på jakt efter en V70 (09-), och vill gärna ha barnsäkerhetslås i baksätet. Jag är i fasen att jag surfar runt på olika bilhandlarsidor och läser specifikationer, men det är ytterst få bilar som har detta specificerat. Är det så ovanligt eller väljer man bara att inte nämna det i specifikationerna?

Finns det några versioner eller tillvalspaket som garanterat har det och som man därför skall sikta in sig på?

Tacksam för hjälp från kunniga här på forumet!
Användarvisningsbild
av MartinS
Alla har ju barnlås, men jag antar du menar elektriska? Det är nog sällsynt om det inte är i kombination med inbyggda kuddar. Detsamma gäller det omvända, kuddar utan barnlås är också ovanligt. Så håll utkik efter de obekväma kuddarna på baksätesbilderna så vet du i 99% av fallen om bilen har elbarnlås eller ej.

/Martin <- Med lås utan kuddar i xc'n.
Användarvisningsbild
av apersson850
De som inte har elektriska sådana har alltså barnsäkerhetslås på motsvarande sätt som det har varit sen 240:ans dagar. Numera får man använda ett verktyg, exempelvis den mekaniska nödnyckeln, för att spärra eller öppna låset. Har bilen däremot utrustats med elektriskt lås inifrån i bakdörrarna sitter funktionen i samma knapp som används för att stänga av de bakre fönsterhissarna.
V90 läggs ner.

Angående elbil ovan: Detta är missvisan[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Tack Xanthopteryx. Jag bor 80mil norrut frå[…]

Kommer ha samma plattform som övriga i Geely […]

Servicetekniker

Ska i november göra större åtg&aum[…]