Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Vi kör alla i släkten Volvo, allt från 855 till XC70 vol:-)
Men kom nu idag på en sak gällande service...

När man ska in på de olika service intervallerna och har med sig t.e.x olja, och redan själv fyllt på spolarvätskan, kan de då ta fullt betalt, eller drar de av priset för 5,8 l olja samt spolarvätska?

Likaså tändstift... bytte i fredags stift i min S60 till Halo-stift med 15.000 mils intervall.
När jag inom kort ska göra min 6.000 service vill jag ju INTE att de ska byta stiften.
Drar de av även för dessa inkl. arbetet?

När man tänker på det, borde de väl inte kunna ta fullt betalt för detta utan gör avdrag för t.ex olja, spolarvätska samt stift?
VolvoBengan skrev:Vi kör alla i släkten Volvo, allt från 855 till XC70 vol:-)
Men kom nu idag på en sak gällande service...

När man ska in på de olika service intervallerna och har med sig t.e.x olja, och redan själv fyllt på spolarvätskan, kan de då ta fullt betalt, eller drar de av priset för 5,8 l olja samt spolarvätska?

Likaså tändstift... bytte i fredags stift i min S60 till Halo-stift med 15.000 mils intervall.
När jag inom kort ska göra min 6.000 service vill jag ju INTE att de ska byta stiften.
Drar de av även för dessa inkl. arbetet?

När man tänker på det, borde de väl inte kunna ta fullt betalt för detta utan gör avdrag för t.ex olja, spolarvätska samt stift?
Det är inga som helst problem. Med dom nya serviceprotokollen så kan man helt enkelt välja bort t-stift tex och självklart kan du ju säga till om att du har egen olja så debiteras du inte för det.
Var noga med att förklara vid bokning och inlämning bara då det oftast går av ren rutin att göra en service fullt ut :wink:
Användarvisningsbild
av CarMan
om du har eget matrial med dig, eller har gjort vissa punkter själv. så har verkstan rätt att ta eetra betelt om dom vill.

en service är ju ett "Paket" skulle du slå varje opratioen försig så blir det DYRT.

dom har också rätt att neka dig en stämpel, då dom inte vill ansvara för vad du gjort eller dina matrial

Haha, vi har olika synsätt märker jag. P[…]

Enligt denna artikel: https://www.volvocars.com[…]

Vi som beställt EX90

Nu har jag fått förhandsbesked fr&ari[…]

Tack så mycket. Är nu monterat och klar[…]