Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Xuri
SubMarine skrev:Går verkligen den kabeln till DIM då? Känns ju mer logiskt att den går till ECM som sedan skickar ut meddelande om bränsleåtgång via CAN.
Ecm har ju redan styrnIngen av spridare så känns dumt att de skulle vara en kontrollkabel till.
andreas 80 skrev:Det finns ingen speciell kabel till DIM. Utan allt skickas på CAN-bussen, därav behövs mjukvara för det skall fungera
På 850/ V70 samt s40 vet jag att denna kabeln finns å den är till färddatorn, hörde även av en bekant att de var samma på s60, å jag litar på honom.Är du helt hundra på detta ? Ska se om jag kan jaga reda på info om hur de verkligen styrs. Hade ju hoppats att de var så simpelt :p
Xuri skrev:
andreas 80 skrev:Det finns ingen speciell kabel till DIM. Utan allt skickas på CAN-bussen, därav behövs mjukvara för det skall fungera
På 850/ V70 samt s40 vet jag att denna kabeln finns å den är till färddatorn, hörde även av en bekant att de var samma på s60, å jag litar på honom.Är du helt hundra på detta ? Ska se om jag kan jaga reda på info om hur de verkligen styrs. Hade ju hoppats att de var så simpelt :p
Jag kan med 100% svara på att det finns inga kontrollsignaler (av värde inom det ni diskuterar) som går till DIM förutom CAN som nämnts tidigare och då är det inte bara att smäcka på en trimpott längre :)

Din vän har fel angående S60/V70N/S80. Läs elschema så förstår ni.
Fungerar inte tankmätaren??

Det är väl bara att gasa o vara glad tills lampan tänder sig om låg nivå i tanken

Kolla aldrig på min färddator vad det gäller förbrukning ang hur lång jag kan köra
Är väl mer när man tankar och konstaterar fakta om hur gas glad jag vart denna tank

//Gooose
av Xuri
gooose skrev:Fungerar inte tankmätaren??

Det är väl bara att gasa o vara glad tills lampan tänder sig om låg nivå i tanken

Kolla aldrig på min färddator vad det gäller förbrukning ang hur lång jag kan köra
Är väl mer när man tankar och konstaterar fakta om hur gas glad jag vart denna tank

//Gooose
Jo tankmätaren lirar men rätt vad de är så tar de slut å tanken är ju inte kvadratisk..efter halv tank kan du köra soppaslut på under 10 mil typ. Vill inte åka på semester å bli ståendes Mellan 2 mackar så därför hade jag velat lösa de lite smidigt å jag vill att allt på bilen ska fungera.
johnnype skrev:
Xuri skrev:
Jag kan med 100% svara på att det finns inga kontrollsignaler (av värde inom det ni diskuterar) som går till DIM förutom CAN som nämnts tidigare och då är det inte bara att smäcka på en trimpott längre :)

Din vän har fel angående S60/V70N/S80. Läs elschema så förstår ni.

Fan med ! Tyckte inte om ditt svar :p

Jupp jag ska se om man kan kolla lite i schemat sen :)
Lite synd men går de inte så gör de inte

Kan tilllägga att min fortfarande fungerar me[…]

Volvo appen

Hade problem med klimatstart via app för n&ar[…]

Stefans 968

Ansökte om ny skylt. IMG_1262.jpeg

Du er inne på noe der. Jeg trodde ikke jeg s[…]