Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vet att det är en gammal tråd men jag hade samma problem på min V70, den blå transparenta filmen lossnade på halva märket. Dock var jag inte så flitig att jag tog bort grillen för att byta märke utan satte mitt nya märke ovanför mitt gamla och markerade ut vart fästena fanns, sedan borrade jag bara igenom det gamla märket i alla infästningar så trillade märket av. Givetvis måste man vara försiktig när man gör det, man skall ju bara borra precis tills man känner att man kommer genom märket och inte in i grillen.

Tog 5 min att byta märke ifall man gör på detta sätt.. :wink:
Volvo jobbar hårt för att lösa problemet, går inte att få tag på just nu...
oldtimersmc skrev:Volvo jobbar hårt för att lösa problemet, går inte att få tag på just nu...

Det var likadant förra våren när jag beställde ett nytt märke. Tror det tog 3 månader från jag beställde till de lyckades leverera.

/Martin
MartinS skrev:
oldtimersmc skrev:Volvo jobbar hårt för att lösa problemet, går inte att få tag på just nu...

Det var likadant förra våren när jag beställde ett nytt märke. Tror det tog 3 månader från jag beställde till de lyckades leverera.

/Martin
D[ vore det v'll p[ platts att man gjorde en goodwill losning pa problemet *virus i siten darav de udda tecknen*
Grillen behöver INTE demonteras. Märket sitter med sina egna clips, är bara att ta en spårmejsel och bryta försiktigt i underkant utav emblemet så lossnar det, och det nya är bara att trycka dit. Varför demontera grillen när det inte finns någon anledning?
Kan meddela att märket nu ersätts genom 100% goodwill från Volvo.
Ploppade upp med stor grön text till min serviceteknikers stora förvåning.
Tyvärr har de fortfarande stora leveransproblem men dom bör få in dom till Gbg på torsdag 20/6, enligt den infon jag fått från Volvo i Nässjö.
Har slutat backa upp bilen på garageuppfarten tillsvidare, vill inte ge försäljningschefen på Audi som bor tvärsöver en anledning till fyndiga kommentarer :/
Taskigt plastmärke som torkar och försvinner helt eller i delar vid biltvätt.Tycker det ska hålla för borstar, högtryck, avfettning. Kostnad för byte 890 kr enl Volvo i Falun, tycker de ska ta kostnaden för detta då de fått på sådant skräp på en skaplig bil, men icke, gör ett eget av målartejp .
Jag bytte märket för ett år sedan men vid tvätt igår upptäckte jag att det kommer in vatten bakom det blåa märket igen, så det lär väl släppa till vintern när det kan frysa där bakom. Riktigt kass att de inte har förbättrat konstruktionen, hur svårt kan det va? Även om det inte kostar mer än ett par hundra är det j-vligt stönigt att behöva byta det flera gånger.
MartinS skrev:Jag bytte märket för ett år sedan men vid tvätt igår upptäckte jag att det kommer in vatten bakom det blåa märket igen, så det lär väl släppa till vintern när det kan frysa där bakom. Riktigt kass att de inte har förbättrat konstruktionen, hur svårt kan det va? Även om det inte kostar mer än ett par hundra är det j-vligt stönigt att behöva byta det flera gånger.
Jag har själv väntat 2 månader på att märket skall åter finnas i lager. Har varit helt slut i lager och preliminär datum för att Volvo skall ha det i lager igen är andra veckan i augusti. Men tydligen så bör dessa vara förbättrade mot tidigare och förhoppningsvis skall de hålla bättre.
Känns verkligen lågbudget att köra utan bilmärket på bilar som skall klassas som premiummärke!!!
Tyvärr var det samma visa förra året, ett bättre märke på gång sa man och med en levtid på flera månader, men bättre verkar det knappast blivit.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Felkodläsare: Foxwell NT710

Tack Xanthopteryx. Jag bor 80mil norrut från[…]

Enklaste är förmodligen att ringa till s[…]

Nyckeln går ej i tändningslåset

Jag kan inte få in mer än ca 1 cm av ny[…]

@batmac ,Pannlampa på(?) Ja det börjar[…]