Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Louie
Bra tanke StefanN. Klurade på den om baksätesvärmare med anedning av barnstolar men då är det utrett.

Rådlös då var vi på samma bana. För min del kommer den årliga servicen falla in alldeles lagom. Uppskattar att det blir max 1500 mil/år.

Tack alla för hjälpen. Nu är det bara Isofixen som ska utredas. Är det värt att ringa Bilia? Känns som ett lotteri beroende på vem man får prata med.
av JimmyK
Louie skrev:Bra tanke StefanN. Klurade på den om baksätesvärmare med anedning av barnstolar men då är det utrett.

Rådlös då var vi på samma bana. För min del kommer den årliga servicen falla in alldeles lagom. Uppskattar att det blir max 1500 mil/år.

Tack alla för hjälpen. Nu är det bara Isofixen som ska utredas. Är det värt att ringa Bilia? Känns som ett lotteri beroende på vem man får prata med.
Ytterplatserna bak har redan isofix. Är det fram du menar så kostar denna ca 500kr och sitter fast med 4st små bult, Detta monterar du själv på 10min utan förkunskap. Altt är förberett bara att skruva dit.
Stackars frugan som får platsen bakom dig :). Nu vet jag inte om du skall skaffa fler barn, men dom inbyggda bälteskuddarna bak är grymt bra för mig. Har 3 barn 10,8 och 2. Dom stora sitter på bälteskuddar och lillen i egen stol. Utan dom inbyggda stolarna hade vi aldrig fått plats på ett bra sätt. Nu är det däremot rymligt och alla är nöjda där bak.

Min bil är nästan som din och är grymt nöjd ialla fall. Som referens så gav jag 200.000 för ca 2 år sen och milen var då runt 6000. Vilket gör att jag tycker det är ett klipp :)
Tillägg, jag undrar över en grej. Det verkar vara många knappar under "gubben" för luften. Vad gör alla dom? Jag har 3 parkeringssensor, vita linjer varnare och blis. Det ser ut att vara fler på detta ex.
av Louie
boston00 skrev:Stackars frugan som får platsen bakom dig :). Nu vet jag inte om du skall skaffa fler barn, men dom inbyggda bälteskuddarna bak är grymt bra för mig. Har 3 barn 10,8 och 2. Dom stora sitter på bälteskuddar och lillen i egen stol. Utan dom inbyggda stolarna hade vi aldrig fått plats på ett bra sätt. Nu är det däremot rymligt och alla är nöjda där bak.

Min bil är nästan som din och är grymt nöjd ialla fall. Som referens så gav jag 200.000 för ca 2 år sen och milen var då runt 6000. Vilket gör att jag tycker det är ett klipp :)
Låter bra det :)

Något speciellt som jag bör kontrollera när jag tittar/provkör?
En fundering till kring inbyggda barnstolar och isofix bak där jag inte är säker på svaret...men visst är det så att isofix bak utgår när det finns inbyggda barnstolar? Logiskt sett borde det vara så, men någon med inbyggda stolar vet nog svaret helt säkert.

//PM
matsén skrev:En fundering till kring inbyggda barnstolar och isofix bak där jag inte är säker på svaret...men visst är det så att isofix bak utgår när det finns inbyggda barnstolar? Logiskt sett borde det vara så, men någon med inbyggda stolar vet nog svaret helt säkert.

//PM
Låter konstigt, dom skall ju sitta bakåtvända i 4:a år innan dom inbyggda kan användas, så borde finnas isofix ändå
Oljebyte motor Volvo 240 B230E

Med andra ord aldrig. Har skrivit flera gå[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Va de heter det fick jag nog reda på fö[…]

V90 läggs ner.

Angående elbil ovan: Detta är missvisan[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Tack Xanthopteryx. Jag bor 80mil norrut frå[…]