Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Racetwin2
Jag hörde att det skulle vara ett ÄT i slutet av året, vecka 46 el 47.
av Jelasto
Joel80: Ja, jag har eftermonterat på en befintlig bil, oklart vad skillnaden är om man beställer till en ny bil.

Kort recension:
Systemet känns snabbt och skärmen svarar snabbt på rörelserna. Dock känns inte touchtangentbordet lika bra som vanliga ”smartphones” Förhoppningsvis något som de löser med tiden med bättre programvara och inte en begränsning i hårdvaran. Placeringen av skärmen är ju heller inte helt optimal eftersom den är lite ”insänkt” i instrumentpanelen. Jag måste luta mig fram rätt markant för att nå fram, dock funkar rattknapparna kanon så det är inget jätteproblem. Röststyrd Spotify funkar finfint, synkar spellistor offline, jag parkerade inom räckhåll för mitt hemmanätverk så gick synkningen fort. Kartorna flyter mycket smidigare än den inbyggda navigeringen i vanliga Sensus . Internetradio, Podcasts, Webbläsare finns. Har även ställt in mail och kalender så den synkar med mailservern på jobbet. Inget jätteutbud på appar utöver det som finns med från början men det blir säkert bättre med tiden.

Nu kopplar jag upp systemet via internetdelning i telefonen, väntar på ett 4G modem som man pluggar rakt in i systemet, då kommer uppkopplingen gå mycket smidigare. Hastighetsmässigt flyter det på bra med 3G.
Användarvisningsbild
av joel80
Vart är tanken att man ska plugga in 4g-modemet? Trodde sensus hade inbyggt 3g/4g och att man bara behövde ett simkort.. i och för sig bra om man kan använda sig av det abonnemang man vill... men jag vill inte behöva bli av med USB-porten som jag ofta använder för USB-minnen med musik på.
av Micke008
Om man kollade på Apples event ikväll så fick man lite information om framtiden.
Ett antal biltillverkare blandat Volvo kommer att ge stöd för en ny funktion där Siri och annan information kommer presenteras på displayen i bilen. Detta skulle släppas till 2014. Så det känns som Sensus connected touch bara blir en parentes i vilket fall för de kunderna som använder iPhone.

http://9to5mac.com/2013/04/30/in-ios-7- ... tegration/

3G/4G modemet ansluts till en USB-port i handfacket där "datorn" monteras.
Volvo har ett abonnemang där man får modem, dock var det inte så billigt om jag kommer ihåg rätt.
Kanske ger några andra fördelar?
Användarvisningsbild
av joel80
Då Iphone inte är det populäraste systemet för mobiltelefoner förstår jag inte varför Sensun Touch som baseras på Android som är det mest utbredda mobil-OSet skulle bli en parantes?

Skulle väl snarare säga att Apples låsta Iphone-lösning skulle bli en parantes.

Bäst vore såklart om ett framtida system var så pass kompatibelt att man kunde välja.. Kanske helt enkelt välja vilket OS man vill ha i bilen, och kunna ändra via någon moln-tjänst om man så vill. Men det är kanske inte så troligt.

Skönt att man kan välja eget 3g/4g-abb. De flesta mobiloperatörer har ju tvillingkort för en mindre summa.. jag betalar 29kr/månaden för ett extra simkort som jag kan 3g-surfa med i t.ex en platta eller i en framtida bil med sensus. Port i handsfacket låter smidigt.
av Qualia
Skulle vara väldigt snällt av dig och du kunde lägga upp några bilder . hur den sätter på konsolen.. Om du kunde..
fundera på att uppgradera på min bil med..

tack så länge..
av Jelasto
Alltså sensus connected touch syns inte alls. Det är samma skärm som tidigare, all logik till skärmen monteras innanför skalet. Det enda som syns av enheten är i handskfacket där "datorn" sitter samt en extra mikrofon i taket bredvid handsfree- mikrofonen. Bilder kommer.
av Micke008
Jelasto skrev:Alltså sensus connected touch syns inte alls. Det är samma skärm som tidigare, all logik till skärmen monteras innanför skalet. Det enda som syns av enheten är i handskfacket där "datorn" sitter samt en extra mikrofon i taket bredvid handsfree- mikrofonen. Bilder kommer.
Samt att en ram är monterad runt skärmen i springan som finns mellan plasttratten och skärmen idag.
Neonode ligger bakom den tekniska lösningen där man bryter ljus med fingertoppen på samma sätt som stora pekskärmar i t.ex. gallerior där man kan klicka runt på en karta bland butikerna.
av Jelasto
Bild så här ser det ut med Google Maps. Inget syns utanpå, ser precis ut som vanligt. Bild så här ser det ut i handskfacket. Två USB portar och SD-kort.
Service Subaru XV

Det är också en tanke.... Vi får […]

Blev 15mm bak, blev kaxig och köpte 20mm till[…]

Är det någon som kan beskriva exakt var[…]

HVO 100

och varför kör ni ens på HVO 100?[…]