Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej
Har köpt mig nu en 744 -85 som började visa något konstigt fenomen efter köpet, allt funkade som det skulle vid provkörningen.

Bromspedalen är stenhård! Man får riktigt ta i för att få stopp på bilen. Bromsvätske nivån är ok, har testat bromsa ett x antal gånger fart eftersom att bilen har stått ca 1år, sen så håller man i bromsen ett tag och låter farten sjunka och tillslut så börjar ratten att skaka kraftigt. Vad kan de vara för fel? Snea bromsskivor? Bromsservon? Bromsoken?

Tidigare ägare är pensionärer så den är inte hård körd eller så.
Senast redigerad av 1 AudiRaacing, redigerad totalt 0 gånger.
av sicnarf
Gissar att din broms servo läcker eller är kass. Hoppas nån annan kan svara bättre. Jag gissar.
av rid54
Gissar samma, dvs bromsservot är ur funktion, av någon anledning. Kan ju vara slangen eller ett internt fel i servot. Skakningarna.... tja, det kan ju vara en följd av att den stått; det kan bli rost eller annat på skivorna, däcken kan vara lite orunda. Be en däckfirma kolla balanseringen, de ser direkt om det är något med hjulen. Sedan finns ju andra saker med framvagnen som kan ge skakningar också.
Användarvisningsbild
av Nexus
Kan även vara att kolvarna i oken inte rör sig. Men enklast är kolla så inte slangen till brommservo är trasig som tidigare påpekats
av AudiRaacing
Nexus skrev:Kan även vara att kolvarna i oken inte rör sig. Men enklast är kolla så inte slangen till brommservo är trasig som tidigare påpekats
Vakuumslangen? Ska kolla i helg. Har iallafall fixat mig en bromsservo nu :)
av AudiRaacing
Sådär, bytte bromsservot nu i helgen som var. Fick bort vibrationerna i ratten vid kraftig inbromsning, den får upp tryck nu men efter en stund så blir den likadan igen och så håller det på, så det är nog slangen som är kass. Märker att bilen i sig går ibland lite halvrisigt och det skulle man kunna få bort när man byter vakuumslangen? Har varit med om något liknande med en av audisarna jag har haft.
Användarvisningsbild
av Kompe
Efterssom det är en pensionärskörd 85'a :twisted:
Så tycker jag att du lägger upp en bild på ekipaget i din garage-tråd så vi får se hur den ser ut :wink: 8)
av AudiRaacing
Kompe skrev:Efterssom det är en pensionärskörd 85'a :twisted:
Så tycker jag att du lägger upp en bild på ekipaget i din garage-tråd så vi får se hur den ser ut :wink: 8)
Den har stått i 2år så de är massa belägg och skit, den kommer upp i helg efter att jag har fått tvätta av den :)

Lås bilen med nyckeln då åsidos&[…]

Törs jag gissa att den hamnar i ett prisl&aum[…]

Backljus

https://www.youtube.com/watch?v=I21hGe0BLoM samt […]

Felkod ecm-2520

ja, om det är skit i tanken. Filtret ä[…]