Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av swemax
BildTror det är vanliga helljuset som avses, så här ser det ut i 2014 manualen för V70
av swemax
Verkar dessutom som statiska kurvljuset inte finns på V70 eftersom denna text
, från V60 PIH manualen , fattas i V70 manualen

Bild
av perhall
mattish skrev:Saab backljus som satt i blinkersen fram var också kanon :P (lite offtopic kanske ) :roll: :roll:
Kom på 99 MY77, fanns väl något år in på 80-talet. Grymt bra!

Synd att det inte blir kurvljus på V70...
PH
Användarvisningsbild
av gooose
Kollade en V60 2014 idag och innanför helljus reflektorn mot grillen sitter en rad led lampor som lyser upp snett fram/sidan av bilen båda sidor lyser samtidigt och i hop med halvljuset så något nytt finns det allt på 2014
Inte att förväxla med p ljuset som sitter mellan hel o halvljus reflektorn

om dessa lampor slockna efter någon hastighet vet jag inte bara att dom lyser från stillastående upp till ca 30 km/h det var det jag provade idag
blir svårt att se på dagen vid högre farter

//Goose
av swemax
gooose skrev:Kollade en V60 2014 idag och innanför helljus reflektorn mot grillen sitter en rad led lampor som lyser upp snett fram/sidan av bilen båda sidor lyser samtidigt och i hop med halvljuset så något nytt finns det allt på 2014

om dessa lampor slockna efter någon hastighet vet jag inte bara att dom lyser från stillastående upp till ca 30 km/h det var det jag provade idag

//Goose
Kolla urklippet från instruktionsboken i mitt inlägg några rader upp
Användarvisningsbild
av gooose
swemax skrev:
gooose skrev:Kollade en V60 2014 idag och innanför helljus reflektorn mot grillen sitter en rad led lampor som lyser upp snett fram/sidan av bilen båda sidor lyser samtidigt och i hop med halvljuset så något nytt finns det allt på 2014

//Goose
Kolla urklippet från instruktionsboken i mitt inlägg några rader upp
min hjärna fattade bara ditt första urklipp det ang vilka lampor som sitter var Antagligen för att det var mer symboler(läs bilder)
är väl så att man missar text för att man tror man vet ändå för det vart ju från instruktionsboken och en sådan behöver man inte =är ju inte manligt att läsa denna omtalade bok ;-//

Du har givetvis helt rätt och jag har nu sett det som du visar klipp på hur det fungerar i realtid en kul funktion och inte som några tycker att det ser B ut när ena dimljuset tänds utan detta är mer en diskret lampa som lyser på båda sidor samtidigt så det ser mer OK ut

//Gooose
av perhall
Åkte igår i en Ford Galaxy (MY08) med 6 halogen- och 2 xenon-lampor. Kurvljus, dimljus, extra fjärrljus. Kurvljusen riktigt bra. Jag gillar påkostade ljuslösningar..
PH
V90 läggs ner.

Angående elbil ovan: Detta är missvisan[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Tack Xanthopteryx. Jag bor 80mil norrut frå[…]

Kommer ha samma plattform som övriga i Geely […]

Servicetekniker

Ska i november göra större åtg&aum[…]