Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej,
Min ratt står kl 10.00 och detta efter att jag bytt spindelleder fram båda sidor, nya lager, sköldar och skivor.
Glömde märka upp hjulen fram så det är möjligt att dom bytt plats. Mönstringen ser lika ut på alla fyra däck så spelar ingen roll ur den synpunkten.

Kan det vara så enkelt att jag bara kan byta plats på hjulen fram? Upplever att den drar lite åt både vänster och höger, lite olika. den drar inte mycket men ratten står tydligt snett och det har den inte gjort innan. Har inte kört på någonting eller gjort något annat extremt med bilen.

Drar inte åt något håll vid inbromsning.
av rid54
Det skadar ju inte att byta plats på hjulen och se om det blir skillnad. Annars är det ju bytet av spindellederna som är en misstänkt faktor... Någon hjulvinkel kan ha ändrats och det brukar kännas. Oavsett om hjulbytet ger resultat kanske en riktig framvagnsinställning kan vara en idé?
Om man lämnar in för framvagsinställning. Tar dom hänsyn till hur ratten står och även åtgärdar detta eller fixar dom bara det utanför bilen?
Antar ju dock att det är det som är utanför som påverkar det hela men kollar dom så att ratten står rätt med. Är ganska störande med sne ratt :)
Backljus

https://www.youtube.com/watch?v=I21hGe0BLoM samt […]

Felkod ecm-2520

ja, om det är skit i tanken. Filtret ä[…]

Köpa en tidig XC90?

Bara i fönstershoppingstadiet ännu, men […]

Vatteninträngning i cem är ju tyvär[…]