Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har nu fått tillbaka samma problem som jag hade förra sommaren. ?:-/
När jag ska starta bilen när de har/är runt 25-30+ så har den varit väldigt svårstartad på första försöket (går bara runt på startmotorn) den brukar gå igång efter en stund men går då väldigt dålig men om jag då slår av bilen och provar starta på andra försöket så startar den direkt jag vrider på tändningen och går hur bra som helst (även när man kör)

detta fel verkar bara hända på sommaren (när de är varmt ute och bilen har stått stilla i några timmar) i vinter hade jag inga problem då startade den direkt

Bilen är en Volvo 855GLT 170hk -95:a som rullat ca 32400mil

och den visar inga varningslampor eller liknande när de väl händer

går de att felsöka på något vis ?? ?:-/

(använder bilen dagligen)
hej, har samma problem sedan flera år sedan. När motorn är varm kan den slå av vid nedsaktning eller accerellera upp, då slår något av och måste rulla till kanten. Samma när motorn är varm, startar ej, bara några sekunder sedan stannar den igen under sommaren. Måste vänta en halvtimme och EeEJ försöka starta. 855 94. Tändsystemet utbytt, Motorrengörning, oljebyte komp prov då motorn var under 50% effiency. Nu nästan 100%. Något tips ?? :?: På vintern när under 5 grader går den bättre, inga plötsliga motorstopp ,lättare att starta..
Känner igen symptomen från 740 tiden. Fick byta backventilen på bränslepumpen flera ggr, funkade några tusen mil sedan var det dags igen. Funkar säkert samma på nyare bilar men behöver ju inte vara samma fel.

Finns säkert en kortare rem att köpa. […]

B230fk saknar kraft

Jag tycker inte den verkar stiga med laddtryck hel[…]

…När den femstegade lådan inf[…]

Tack för detektivarbetet, vad gött jag h[…]