Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Jonas_latt
Skulle idag felsöka en v40 -03 som inte starta.
Fanns inga felkoder. Men relät till bränslepumpen klicka men man hörde inte pumpen.
Varför visar inte vida om pumpen är död?
av Tobbz
Kan säga efter att jag har bråkat jävlar med vida i win7 så har jag lösningen.

Jag kör win 7 ultimate 64 bit, och när du har installerat vida 2012D och startat om så skall du göra följande innan du kör patchen !

Stäng av AUC Account User Control, när man försöker köra patchen så kan den inte skriva filerna till C:.
Stänger du av detta och startar om datorn sen kör du patchen igen så ska du se att det funkar klockrent !
Dock har jag också problem med att när du väl kopplat upp bilen så håller den på att koppla ned och kopplar upp hela tiden.
Vet fan inte varför :S
av viking39
Tobbz skrev:Kan säga efter att jag har bråkat jävlar med vida i win7 så har jag lösningen.

Jag kör win 7 ultimate 64 bit, och när du har installerat vida 2012D och startat om så skall du göra följande innan du kör patchen !

Stäng av AUC Account User Control, när man försöker köra patchen så kan den inte skriva filerna till C:.
Stänger du av detta och startar om datorn sen kör du patchen igen så ska du se att det funkar klockrent !
Dock har jag också problem med att när du väl kopplat upp bilen så håller den på att koppla ned och kopplar upp hela tiden.
Vet fan inte varför :S
Kana va för dåligt med ström till instrumentet
Hade samma problem med en Extern DVDbrännare till min laptop
Såg att det var 2 USB kontakter på kabeln kopplade in båda och då blev det bättre
av Ice25T
Jag beställde en http://www.eobd2.com/wholesale/volvo-vi ... -tool.html på kvällen förra söndagen och i eftermiddag knackade DHL på dörren med ett litet paket. Installationen (som jag körde som administratör) var enkel men lite tidsödande. Det enda problemet jag upplevde var att jag fick köra IE10 på mitt Microsoft Windows 7 Professional x64 SP1 system i kompatibilitetsläge. Anledningen till att jag valde eobd2.com var att andra hade handlat där och att jag kunde använda PayPal.

Felkoderna är nu raderade och jag har även blivit varse om att bilen har ett "Air Quality System", vilket var mer än jag visste tidigare. :D
av Vesse
Hej,Jag har köpt mig en volvo Dice,Installerat programet och det funkar fint,Men jag har problem med drivrutinerna till dicen,Kollar jag i datorns enhetshanteraren så finns dicen med,Men som sagt kan inte installera drivrutiner för dicen,Har kollat i skivan som följde med och det finns drivrutiner där,Men dom funkar inte,Kör med volvo 2012D dicen har 5.6.2,Tacksam för svar,mvh Arne
av Gustav40
Hej!

Får min om några dagar.

Har försökt att lägga in Vida dice 2012D men varken lyckats på w7 home premium eller windows xp, kommer inte igenom installtionen, står att det fattas komponeter för att installera.

några tips? eller kanske det bara är en dålig vesion.
av Ronne
Gustav40 skrev:Hej!

Får min om några dagar.

Har försökt att lägga in Vida dice 2012D men varken lyckats på w7 home premium eller windows xp, kommer inte igenom installtionen, står att det fattas komponeter för att installera.

några tips? eller kanske det bara är en dålig vesion.
Hej.
Så här gjorde jag på en gammal laptop med w7 32-bitars.
Det funkar bra för mej i alla fall , kopplar upp mot min v60 utan problem. Vida 2012D från piratbukten.

Installation av vida i w7 homepremium:

Startknappen - sök regedit
Hitta HKEY_LOCAL_MACHINE - öppna med dubbelklick
Hitta SOFTWARE\MICROSOFT\WINDOWSNT\CURRENTVERSION - öppna med dubbelklick
EditionID öppna med dubbelklick
Ändra till Professional - ok - låt regedit vara öppen
Kör vida installationen
När installationen är klar ändra tillbaka till HomePremium
Stäng regedit
Starta om datorn
Vänta tills vida status blir grön
Kopiera patchen till C:
Stoppa vida service monitor så den blir röd
Stäng/Exit sedan vida service monitor
Kör patchen från C:
Vänta tills vida monitor blir grön
Kör Vida-All-In-One
username : admin

Kanske kan vara till hjälp för dej och andra.

M.V.H Ronne
  • 1
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 84
  • 241
GLT på en 2.0t?

Har bekymmer med att min 2.0t från 2003 bete[…]

Tourer rymmer ju över 600 liter med stolarna […]

Visa din semesterbil(d)