Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Ok.. jag omvärderar. :)
Det verkar vara en vettig funktion om man ska tro flertalet här. Dock tycker jag fortfarande att när det sitter i dimljusen ser det väldigt fånigt ut när den ena börjar lysa i kurvorna. (Inbyggt i den vanliga lampsatsen har jag nog inte sett.. eller inte tänkt på. Det känns som en snyggare lösning.)
av swemax
Kurvljuset är väl nästan det bästa med passaten :-)

Det går dessutom igång redan när man slår på blinkern

Däremot är hel o halvljuset ett skämt, i vart fall på 2010:an som jag har
Användarvisningsbild
av joel80
swemax skrev: Det går dessutom igång redan när man slår på blinkern
Kurvljus vid filbyten alltså?? Känns lite fel... Eller är det hastighetsstyrt?
av swemax
Japp, hastighetsstyrt

Typ under 30 tror jag, men inte kollat

Har aldrig stört mig på att det tänts vid filbyte
av perhall
joel80 skrev:Ok.. jag omvärderar. :)
Det verkar vara en vettig funktion om man ska tro flertalet här. Dock tycker jag fortfarande att när det sitter i dimljusen ser det väldigt fånigt ut när den ena börjar lysa i kurvorna. (Inbyggt i den vanliga lampsatsen har jag nog inte sett.. eller inte tänkt på. Det känns som en snyggare lösning.)
BMW och Audi (och vissa Merca) har det i huvudstrålkastaren = det syns inte så tydligt.
SYnd dock att det extra fjärrljuset rök, skulle hellre haft det istället...
Skoda, Porsche och Volvo har lyckats ha båda..
PH
av swemax
perhall skrev: SYnd dock att det extra fjärrljuset rök, skulle hellre haft det istället...
PH
Menar du dimljusen eller har jag missat något?

Det är väl inte så att de tagit bort den separata helljuslampan?
av perhall
swemax skrev:
perhall skrev: SYnd dock att det extra fjärrljuset rök, skulle hellre haft det istället...
PH
Menar du dimljusen eller har jag missat något?

Det är väl inte så att de tagit bort den separata helljuslampan?
BMW, Audi och VW (alla modeller), Merca (vissa) har tagit bort den separata helljuslampan på bilar med xenon, i de flesta fall i samband med att kurvljuset infördes.
BMW:s inre strålkastare är därmed sen ca 2008 en kurvljuslampa.
PH
av swemax
Laddade precis ner manualen för 2014 PIH och enligt listan över vilka lampor det är på sidan 346
Står det halogen helljus & extra helljus ABL 65W H9
Puhhhh! :-)
av Raymond
Bilnörden skrev:Varför kan dom inte programera kurvljusen med mörker aktivering, dom är ju helt värdelösa när det är dagsljus?
Abl på Volvo svinger kun når det er mørkt ute, så Volvos ingeniører har tenkt seg om!
av perhall
swemax skrev:Laddade precis ner manualen för 2014 PIH och enligt listan över vilka lampor det är på sidan 346
Står det halogen helljus & extra helljus ABL 65W H9
Puhhhh! :-)
Oj, är det en så stark lampa i kurvljuset. Fast det borde inte heta extra helljus för det är det ju inte...
PH
V90 läggs ner.

Angående elbil ovan: Detta är missvisan[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Tack Xanthopteryx. Jag bor 80mil norrut frå[…]

Kommer ha samma plattform som övriga i Geely […]

Servicetekniker

Ska i november göra större åtg&aum[…]