Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volverinna
XC60 som gått 10000 mil och är nästan på dagen 4 år.
Tydligen har AC-kompressorn gått sönder och den är bärgad till verkstaden. Det låter som om Volvo tar detta men de nämnde att kamremmen var ur sitt läge och det då kunde vara att den var sliten ( förklarades som att den ska stå på kl 12 men står nu mer på kl 11 ).
Är det sant? Måste jag byta den redan?
Förra bilen, en V70, hade jag betydligt längre och körde längre med och den byttes inte under min tid...
Känns bara sådär i kvalitet... Bilen känns inte så prisvärd i förhållande till kvalitén eller är jag bara okunnig och borde ha räknat med detta?
Är det någon som har något att bidra med i information??!
av s6025t
Kamremmen har kuggat över när AC:n pajade du har haft tur i oturen ändå för många får ett totalt motorhaveri när hjälpaggregatremmen trasslar in sig i kamremmen det är därför de byter kamrem till en ny nu när de ändå måste sätta tillbaka den på rätt plats

Det finns många trådar om AC haveri här så det är ett rätt vanligt fel http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... ri#p739452
av Volverinna
Har sett lite om det men ska jag stå för kamremsbyte?
Det var lite så de presenterade det.. Att de fixade AC-kompressorn men att jag fick stå för byte av kamrem..
Jag blev fundersam över just den biten.
av Soft
Selvfølgelig betaler du for reimen,
Men jobben går nok på Volvo, som må ha av den gamle
uansett.
av Volverinna
Aha, betalar kamremmen utan problem. Jag får ju en helt ny men är tacksam om det stannar där.
Får se vad de säger...
Användarvisningsbild
av Olle.H
I princip hade detta med kamremmen inte inträffat om inte AC-kompressorn pajat, så då borde Volvo stå för detta också, men å andra sidan är väl kostnaden för en kamrem inte nåt att bråka om i sammanhanget. Inte för Volvo heller...
Användarvisningsbild
av Guru
Olle.H skrev:I princip hade detta med kamremmen inte inträffat om inte AC-kompressorn pajat, så då borde Volvo stå för detta också, men å andra sidan är väl kostnaden för en kamrem inte nåt att bråka om i sammanhanget. Inte för Volvo heller...
Å andra sidan finns det ingen garanti kvar på bilen så Volvo behöver inte stå för något alls om dom inte vill.
av svedan
du sparar många tusenlappar vid 18000 mil då du slipper kamremsbyte. Min AC pajade vid 11000 mil. Nu stod Volvo för rep och även kamrem (totaljobb kanske 50'). Men jag slapp kamremsbytet vid 18000 -servicen...
Stötdämpare bak

Konsollen kostar någon hundralapp eller tv&a[…]

Jag hade börjat med att läsa ut eventuel[…]

Trasig Renault Scenic

Kom på en möjlig orsak till haveriet p&[…]

Multimetern visar 0,15 volt om ja bara har tä[…]