Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Basse1989
Hej!
Är det någon som vet lite om Sensus framtid? Nu när Sensus Connected Touch kom så undrar man ju om det sen kommer bli standard och inte ett tillval som nu. Jag gillar verkligen Sensus och det hade varit kul att se hur det kan utvecklas för att bli ännu bättre. Sensus Connected Touch ser väl rätt snyggt ut det med, synd dock att man inte kan se klimatinställningarna. De poppar väl bara upp snabbt om man ändrar nån inställning.
Användarvisningsbild
av apersson850
Vet inte hur det blir med Connected Touch, men i min bil ser man klimatinställningarna hela tiden, såvida man inte valt att låta kartan i navigatorn ta hela skärmen. Men då får man skylla sig själv. De syns inte när man gör inställningar under My Car eller om bilden från backkameran visas heller, men då har man ju annat att hålla på med än ändra värmen.

För övrigt begriper jag inte vad man ska glo på? Klimatanläggningen sköter sig själv, och läsa "AUTOKLIMAT" tröttnar man rätt snart på. Vad temperaturen står på är ointressant, för det är upplevelsen som räknas. Känns det för varmt minskar man, oavsett vad den står inställd på, och tvärtom. Det enda skulle väl vara om man av någon anledning ställt var luften ska komma in manuellt, men det gör jag så sällan att jag inte ser problemet med att inte kunna se den inställningen när jag backar.
av Basse1989
Klimatinställningarna var bara nåt jag la märke till. Det jag menar var att jag gillar Sensus skarpt och det vore synd att inte utveckla det vidare. Sensus i Concept You är riktigt snyggt. Tänk om dom kunde inspireras av det till nästa version. Men vi lär ju få svar när nya XC90 kommer.
av perhall
Sensus är ok men inte ett dugg bättre än konkurrenternas system, snarare tvärtom. Jag kommer inte att sörja Sensus den dag det går i graven (men är samtidigt glad att slippa MY11-menyerna:)/PH
Användarvisningsbild
av skyrazer
perhall skrev:Sensus är ok men inte ett dugg bättre än konkurrenternas system, snarare tvärtom. Jag kommer inte att sörja Sensus den dag det går i graven (men är samtidigt glad att slippa MY11-menyerna:)/PH
Ännu ett typexempel att smaken är som baken... Jag har testat många olika system (BMW o Audi primärt) och måste säga att det är få som är så lättfattade som Volvos ^^ Det är kul att det finns något för alla!
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Sensus connected touch är garanterat en parentes i utvecklingen. En lös pekskärm som eftermonteras av ÅF säger mg att det kommer en fabriksmonterad dito inom kort.

Jag skall inte klaga då jag beställt det själv och visst är det bra funktioner men jag tror som sagt att det kommer en integrerad lösning snart.

Man är bortskämd med Apples produkter och jag har inte alltför stora förhoppningar på själva skärmen. Om det är samma teknologi som på många GPS:er så finns risken att det blir otympligt. Men jag hoppas ändå på ett uppköp jämfört med Sensus original. Röststyrningen och sökning av meditafiler på samtliga anslutna enheter låter bra. Sensus vanliga sökfunktion är rena skämtet.

Jag beställde även kartfunktionen då jag läste att flera funktioner (tex väder och platsinfo) inte fungerar om man inte hade kartfunktionen.

Är det någon som vet mer om detta? Krockar det med RTI:n som jag också kommer att ha från fabrik?
Lövets XC70 -05 - Godkänd!

Intressant, funkar dessa lampor på all[…]

VOC strul

Här med

Oppdatering - problemet løste seg når[…]

Stötdämpare bak

Det övre fästet verkar skilja på n[…]