Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hehe, ja visst är det så, för det är ju den världen vi lever i eller hur ?
Näh, jag är ganska cool i detta men att fundera kring vissa fenomen gör ju inte ont :P
Jag har inga illusioner om att det är grönare gräs någon annan stans heller....
Always look at the bright side...........and keep a look at the other side....
wissel skrev:
JE Jr skrev:Ingen som har funderat på aerodynamiken och om den kan sänka luftmotståndet??
Det skulle kunna vara en förklaring. Om det stämmer att dynamiken blir bättre ur bränslesynpunkt
så blir den väl ganska mycket sämre ur luftkylningssunpumkt på typ automatlådan ??
För om lådan pajjar så får dom ju sälja ytterliggare en autolåda till ?:-/
Med tanke på deras servicerekommendationer för automatlådor och så detta !
Ger väl kanske någon automatlåda till att kränga ??:-/
Jag är inte alls säker på att volvo värnar kundens plånbok men väl sin egen.....
Jag köper dina funderingar o misstänksamhet till fullo.
Jag tror Volvo satsar på att göra "tillräckligt" bra bilar, som troligtvis alla andra tillverkare:

-Diverse framvagnsdetaljer är i min värld undermåliga, men Volvoägarna hackar i sig det och talar vitt o brett om hur "bra" bilen är o glömmer vissa saker
-Handbromsbackarna är i min värld undermåliga, men Volvoägarna hackar i sig det och talar vitt o brett om hur "bra" bilen är o glömmer vissa saker
-Bromsslangarna fram är i min värld undermåliga, men Volvoägarna hackar i sig det och talar vitt o brett om hur "bra" bilen är o glömmer vissa saker
-Spjällhusen är/var i min värld undermåliga, men Volvoägarna hackar i sig det och talar vitt o brett om hur "bra" bilen är o glömmer vissa saker

Så det innebär väl då kanske att Volvo för allmogen gör "tillräckligt" bra bilar. :)

Mvh

Kan tilllägga att min fortfarande fungerar me[…]

Volvo appen

Hade problem med klimatstart via app för n&ar[…]

Stefans 968

Ansökte om ny skylt. IMG_1262.jpeg

Du er inne på noe der. Jeg trodde ikke jeg s[…]