Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wohlfie
Har precis byt turbo till bilen och det är en orginal turbo ny.
Dock så uppfattar jag ljud som jag aldrig gjort för.

När man kommer över 2000 varv så låter det som ett sugande ljud.. och jag gissar på att det är från turbon. dock så har det inte vart så förr.. kan det bero på att denna är ny.
Man hör detta ljud klart och tydligt. motorn är 2.5T
Ska man se över något eller bara låta det suga på :) ?
Användarvisningsbild
av Jackson75
Känns det som den laddar som den ska? Kan du ha fått laddtrycksröret ngt otätt vid bytet så du släpper ut en del laddtryck som ev hörs?
av wohlfie
Har kolla slangar och det stora röret men kan inte se att det sitter fel.. eller läcker.
inget olje läck heller från turbon.

Och enligt mätning som gjort så ska den ladda 0.4b

Måste ju tillägga att jag har öppet filter på.. kanske är det som gör att man hör den mycket mer?
Samt att det är polestar steg 1
av wohlfie
dieselmagnus skrev:Öppet filter ger ett sugande ljud ja. Passa dig så di inte sabbar din lmm bara men det vet du ju kanske om.
Ja brukar inte olja in mina filter. byter rakt av iställe till ett nytt..
Det jag läst är att en del oljar in så mycket så oljan åker igenom och sätter sig på lmm .
Annars borde ju öppet filter och vanligt filter vara samma sak.
av Jonas_latt
wohlfie skrev:
dieselmagnus skrev:Öppet filter ger ett sugande ljud ja. Passa dig så di inte sabbar din lmm bara men det vet du ju kanske om.
Ja brukar inte olja in mina filter. byter rakt av iställe till ett nytt..
Det jag läst är att en del oljar in så mycket så oljan åker igenom och sätter sig på lmm .
Annars borde ju öppet filter och vanligt filter vara samma sak.

Det är absolut det öppna filtret som gör ljudet.
Och det stämmer med oljan i filtret. Jag har alltid haft öppet filter på mina bilar. Men aldrig oljat in de. Bättre att byta filter när de är 'slut'.

Kan tilllägga att min fortfarande fungerar me[…]

Volvo appen

Hade problem med klimatstart via app för n&ar[…]

Stefans 968

Ansökte om ny skylt. IMG_1262.jpeg

Du er inne på noe der. Jeg trodde ikke jeg s[…]