NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hellrider
gripen skrev:Okej, fortsätt med ditt självbedrägeri då... :)

Du är uppenbarligen nöjd med ditt val, liksom jag. Och är inte det huvudsaken? :wink:

Peace... 8)
herregud du måste väl också hört vägljudet på din bil ? el hade du laminerade rutor å extra isolering?
av Hellrider
Hellrider skrev:
gripen skrev:Okej, fortsätt med ditt självbedrägeri då... :)

Du är uppenbarligen nöjd med ditt val, liksom jag. Och är inte det huvudsaken? :wink:

Peace... 8)
herregud du måste väl också hört vägljudet på din bil ? el hade du laminerade rutor å extra isolering?
Det kan ju inte finnas en människa på denna jord som har lurat sig själv att den upplevda kvalitén i en p1:a går att jämföra med en p2:a?
man får ju vad man betalar för
av dali
Jag är nog mer förundrad över att det fortfarande finns folk som tror att pris och kvalitet har någon som helst relevans, åtminstone när det gäller bilar.

Ett tydligt exempel är VAG-koncernen, som satte olika priser på identiska reservdelar beroende på om de var till Skoda eller Audi ... tills Audiägarna upptäckte det och började handla reservdelar på Skodaverkstaden. Då jämnades priserna ut.

Ett annat exempel är rosthögarna som Mercedes sålt senaste åren.

Pris = kvalitet? Skulle inte tro det.
av Hellrider
dali skrev:
Jag är nog mer förundrad över att det fortfarande finns folk som tror att pris och kvalitet har någon som helst relevans, åtminstone när det gäller bilar.

Ett tydligt exempel är VAG-koncernen, som satte olika priser på identiska reservdelar beroende på om de var till Skoda eller Audi ... tills Audiägarna upptäckte det och började handla reservdelar på Skodaverkstaden. Då jämnades priserna ut.

Ett annat exempel är rosthögarna som Mercedes sålt senaste åren.

Pris = kvalitet? Skulle inte tro det.
men nu kan du ju inte läst vad jag skrev,,, jag sa inte att en 50 är sämre än en 70bil,utan att en sån känns mera gedigen och påkostad,vilken den också är,,
Givietvis så kan du inte jämföra vad delarna kostar det är ju inte relevant
av dali
Upplevd kvalitet är väl individuell ... jag har just åkt 12 mil i en BMW 750i -05, nypris ca 700.000, det var en trevlig bil men inte upplevde jag att kvaliteten och känslan på/i knappar mm var så mycket högre än min V50. Har ägt en V70 -04 i 6 månader och tyckte inte det var så stor skillnad mot V50:n ... annan design, men materialen var nog rätt likvärdiga. Jag är nog inte så brydd om "dörrtjoff" helt enkelt.
av Hellrider
dali skrev:Upplevd kvalitet är väl individuell ... jag har just åkt 12 mil i en BMW 750i -05, nypris ca 700.000, det var en trevlig bil men inte upplevde jag att kvaliteten och känslan på/i knappar mm var så mycket högre än min V50. Har ägt en V70 -04 i 6 månader och tyckte inte det var så stor skillnad mot V50:n ... annan design, men materialen var nog rätt likvärdiga. Jag är nog inte så brydd om "dörrtjoff" helt enkelt.
nä visst och den är ungefär lika tyst å så också eller?gedigna dörrpaneler,ljuddämpning m.m.m.m fattar inte hur man kan intala sig själv nåt sånt,kör själv en v50 170 hk,hade en v70 05:a innan å dom är som natt och dag.man får helt enkelt vad man betalar för,sen om det nu är värt å kascha upp 500 till för å få en tysk h**o bil är ju en annan sak
av dali
Om det är som natt och dag mellan en V70 och en V50, vad är det då mellan en Lada Niva och en V70?
av Hellrider
dali skrev:Om det är som natt och dag mellan en V70 och en V50, vad är det då mellan en Lada Niva och en V70?
himmel och helvete?
av Hellrider
Typexempel när det inte finns folk som fattar att dom får vad dom betalar för är ju vissa renault kunder som kört volvo och sen gått å köpt sig en madröms scenic 2:a eller nåt liknande och börjar klaga på att det låter mycke från motor å bromsar gnekar lite i paneler,,va tror dom?
av matzen10
Pete; hoppas du fått några svar som kan ge din svåger lite vägleding iaf..

M V H
---< Matz

Jo, säkert. Det är när man jäm[…]

Idag har vi loggat OBD-data under körning p&a[…]

Hej! Har en v50 2005 bensin 5-cylindrig motorkod:[…]

?