Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan !

Har en V70N-02 där både interiörbelysning och fjärrstyrt c-lås lagt av samtidigt. Var ute och åkte i Lördags och märkte då att taklampan i bilen inte släckte sig efter att alla dörrar stängts. När jag sen skulle låsa bilen fungerade inte fjärrdosan. Det går att låsa bilen med nyckel, men då aktiveras ju inte larmet. Inga säkringar trasiga vad jag kan se. Kan det vara något relä eller någon dörrkontakt som gett upp ? Tips mottages tacksamt :D

Jonas
Gissning bara, någon av microbrytarna i låskistorna som blivit trött. Har du haft någon indikering tidigare
på att någon dörr inte är stängd trots att den varit det ? Det brukar börja med ett meddelande i displayfönstret
om detta, för att slutligen lägga av.
Jag skulle prova att sitta i bilen och trycka ner knappen för låsning som du har på din dörrmodul och kolla om det kommer något i displayen !
Sedan låsa upp igen med knappen för att sedan försöka låsa med fjärren igen ! Med liiite flax så kommer det ett meddelande typ " hö. bakdörr ej låst" eller något liknande ! Då vet du var du skall börja.....hoppas du hängde med i min lite brokiga beskrivning.....
Tack Wissel för svaret.

Verkar som problemet löste sig av sig självt idag, konstigt nog. Åkte med rutorna nedvevade till Dagis för o hämta lillkillen, testade då att tända taklampan o se det fungerade :-O) . Sen funkade även fjärrdosan...Hmmmm, mycket märkligt men nu verkar det funka igen. :D :D

Kan tilllägga att min fortfarande fungerar me[…]

Volvo appen

Hade problem med klimatstart via app för n&ar[…]

Stefans 968

Ansökte om ny skylt. IMG_1262.jpeg

Du er inne på noe der. Jeg trodde ikke jeg s[…]