Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jpennerb
Har sett massor med bilar som har tappat volvomärket på emblemet. Borde inte volvo ta det som goodwill?! :evil:
Användarvisningsbild
av philipsguy
Detta borde väl kunna klassas som ett ursprungligt fel, orkar någon driva det? Man har ju tre år på sig... Verkar mest drabba MY11 (inklusive min egen)
Användarvisningsbild
av crumpets
Det har funnits trådar om precis detta förut. Någon hittade ett litet företag/privatperson som tryckte nya kopior av just den blåa remsan och sålde på ebay eller något sådant. Jag hade gärna hänvisat dig till en sån tråd, men av någon anledning får jag upp absolut ingenting sånt med sökfunktionen. Kanske någon annan är bättre :shock:
Användarvisningsbild
av Guru
gages skrev:Det vore en smal sak för dem. För idag ser det ut så här tråkigt.
Bild
Jag trodde att du verkligen hade tappat märket...
Att det blåa i loggan lossat är som redan nämnts välkänt och ska fixas oavsett garanti. Ta kontakt med din ÅF!
Stöter du på patrull där, hör av dig!
Användarvisningsbild
av Giggs
Guru skrev:
gages skrev:Det vore en smal sak för dem. För idag ser det ut så här tråkigt.
Bild
Jag trodde att du verkligen hade tappat märket...
Att det blåa i loggan lossat är som redan nämnts välkänt och ska fixas oavsett garanti. Ta kontakt med din ÅF!
Stöter du på patrull där, hör av dig!
Skall de åtgärda detta utan kostnad eller vad menar du? Jag beställde ett nytt i slutet på förra veckanoch ska hämta ut det nu i dagarna. Läste i någon tråd att de har förbättrat de nya märkena så man skulle se till att få ett av de senare, annars är det ju ändå ingen vits och byta kan tyckas.
Kan man hänvisa till någon goodwill från Volvos sida eller ska man bara stå på sig och hävda idiotin att behöva betala för sådant här?
Användarvisningsbild
av Guru
Spoiler »
Skickar PM.
av Henrik83
Jag köpte min V70 beg, där logotypen hade lossnat. Köpte nytt märke det första jag gjorde, körde sen igenom OKQ8's största tvättprogram och sen hade jag inget märke längre :D Då besluta jag att aldrig mer köpa Volvo då säljaren tyckte jag skulle betala för ett nytt trots att jag betalat för ett märke bara 2h tidigare. Jag trodde han skämta först men han var helt allvarlig! Snacka om kundkänsla..
Volvo car UX

Låter trevligt. Tycker nuvarande Google-gr&a[…]

@Micce1980 , Ja jag hann skifta ett hjul innan li[…]

Jag har för mig att du kan köpa den fr&a[…]

Enklaste är förmodligen att ringa till s[…]