Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av klimpan
hej har märkt nu flera gånger att ute tempen som visas i displayen går upp och ner idag tex när det var ca 20 grader så går den ner till 11 grader sen går den upp och så håller den på så. man vet ju inte om den stämmer nu mera och vad jag har fattat det som så styrs ecc utav ute tempen med antar att det är samma givare som styr detta ? vad kan vara fel? bilen ifråga är en volvo s80 års 2000. mvh jim
Användarvisningsbild
av reo91
klimpan skrev:hej har märkt nu flera gånger att ute tempen som visas i displayen går upp och ner idag tex när det var ca 20 grader så går den ner till 11 grader sen går den upp och så håller den på så. man vet ju inte om den stämmer nu mera och vad jag har fattat det som så styrs ecc utav ute tempen med antar att det är samma givare som styr detta ? vad kan vara fel? bilen ifråga är en volvo s80 års 2000. mvh jim
Det verkar som att din temp-givare i höger backspegel har ballat ur, denna styr även ECC.
En ny kostar runt 150:- hos din Volvo-handlare, men du får riva hela dörrsidan för att byta den.
Rätt så simpelt faktiskt.
Användarvisningsbild
av reo91
klimpan skrev:jaså sitter givaren i backspegeln trodde den satt i fronten :P eller sitter det flera ? blir väll att riva ner dörrsidan och byta den då =) tack
Det sitter en i vänster backspegel också men den styr motorn.
Tittar du under backspegeln så sticker det ut en liten knopp, detta är givaren, men du bytar hela biten(ska som sagt sitta en på vänster sida också).
Kolla med din lokala Volvo-handlare för att få rätt givare.
Den är ju så billig så det är knappt lönt att slösa tid att leta upp en billigare på nätet(hittade själv ingen när jag letade).

Kan tilllägga att min fortfarande fungerar me[…]

Volvo appen

Hade problem med klimatstart via app för n&ar[…]

Stefans 968

Ansökte om ny skylt. IMG_1262.jpeg

Du er inne på noe der. Jeg trodde ikke jeg s[…]