Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kena
Men vänta nu, om man ser att man kommer bli påkörd så ska man väl pressa huvudet mot nackstödet för att minska pisksnärten? Whipsskyddet sitter ju längst ned i stolen som böjer ned stolen i bakkant vid kollission
av llesrof
Kena skrev:Men vänta nu, om man ser att man kommer bli påkörd så ska man väl pressa huvudet mot nackstödet för att minska pisksnärten? Whipsskyddet sitter ju längst ned i stolen som böjer ned stolen i bakkant vid kollission
Senast jag blev påkörd bakifrån var jag helt oförberedd på det. Var det slarvigt av mig?
Som jag fick lära mig på körskolan ska nackskyddet vara justerat så det är nära bakhuvudet, det ska inte vara helt emot men det ska inte vara 1dm bakom heller, om man ska se till krocksäkerhet bakifrån.
Volvos stolar håller världsklass. Diskbråck eller långtradarsjukan som den ibland kallas beror på att man sitter och sällan enbart på stolen. Vid varje gupp pressas ju ryggraden ihop och disken pressas ihop lite. Den kan sedan brista lite. Jag vet har själv haft diskbråck och det var inte skönt.
av Kena
llesrof skrev:
Kena skrev:Men vänta nu, om man ser att man kommer bli påkörd så ska man väl pressa huvudet mot nackstödet för att minska pisksnärten? Whipsskyddet sitter ju längst ned i stolen som böjer ned stolen i bakkant vid kollission
Senast jag blev påkörd bakifrån var jag helt oförberedd på det. Var det slarvigt av mig?
Japp det var otroligt slarvigt...nä men jag skrev om man ser :wink: detta för att huvet ska slängas så lite som möjligt bakåt och sedan framåt. Tänk själv, man blir påkörd så åker man först bakåt i stolen. Då är det ju ingen höjdare om man sitter med skallen lång från nackstödet.

Kan tilllägga att min fortfarande fungerar me[…]

Volvo appen

Hade problem med klimatstart via app för n&ar[…]

Stefans 968

Ansökte om ny skylt. IMG_1262.jpeg

Du er inne på noe der. Jeg trodde ikke jeg s[…]