Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Miss my Olds
Jackson75 skrev:
Miss my Olds skrev:
Jackson75 skrev:Ursäkta lite off topic men är mkt intresserad av att hacka ett gasspjäll. Försöka läsa ur parametrar och lära sig mer om dessa problembarn. Någon som har ett trasigt som kan skänkas för vetenskapen?
Duger ett som är isärplockat ? S80 -00
Javisst :)
Skall ha ett på jobbet, ska kolla imorron så det inte är bortstädat bara,........kan i så fall fixa ner det till filialen i g-borg där du kan hämta det......ok?
Användarvisningsbild
av Jackson75
Miss my Olds skrev: Skall ha ett på jobbet, ska kolla imorron så det inte är bortstädat bara,........kan i så fall fixa ner det till filialen i g-borg där du kan hämta det......ok?
Låter grymt bra! Finns det någon som helst dokumentation över t.ex kontakter etc o dess funktion / signal ?
Användarvisningsbild
av Miss my Olds
Jackson75 skrev:
Miss my Olds skrev: Skall ha ett på jobbet, ska kolla imorron så det inte är bortstädat bara,........kan i så fall fixa ner det till filialen i g-borg där du kan hämta det......ok?
Låter grymt bra! Finns det någon som helst dokumentation över t.ex kontakter etc o dess funktion / signal ?
Inget jag har eller vet nåt om...kanske nån annan vet......hör av mig i morrn.
Användarvisningsbild
av Miss my Olds
Miss my Olds skrev:
Jackson75 skrev:
Inget jag har eller vet nåt om...kanske nån annan vet......hör av mig i morrn.

Har det här nu på jobbet, men fattas en del, det som är kontaktskon och kontaktfolie, eller vad det heter. Iallafall där som själva problemet uppstår.....finns bilder i mina tidigare trådar, har det troligen på annat ställe eftersom jag fotat det, får leta mer hemma. Själva spjället med kretskortet däremot finns o kan lev.

uppdat. 4/6... har nu alla delarna..fortfarande intresserad ?
av T-rex
Såå i jakten på min symptom så har jag nu bytt lmm oxå, blev nästan värre, nu har jag oxå uppstartsproblem, och som vanligt utan felkoder.
Ska nog göra en grundlig rengöring av mitt gamla gasspjäll och sätta tillbaka det samt ev massemätaren om den fortf går skit :twisted:
Nästa operation blir nog att köpa en tändspole och testa mig fram på varje cyl. om det nu kan vara det.
Användarvisningsbild
av Jackson75
Miss my Olds skrev: uppdat. 4/6... har nu alla delarna..fortfarande intresserad ?
Absolut, hur går vi tillväga. Skicka ett PM :)

Kan tilllägga att min fortfarande fungerar me[…]

Volvo appen

Hade problem med klimatstart via app för n&ar[…]

Stefans 968

Ansökte om ny skylt. IMG_1262.jpeg

Du er inne på noe der. Jeg trodde ikke jeg s[…]