NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bear
Hej,

Har en Volvo S40n -05. När man kör varnar den att bakluckan inte är stängd trots att den är det, och ibland får jag inte upp bakluckan alls, får trycka flera ggr och ibland låsa/låsa upp för att det ska gå att få upp den. Någon som varit med om detta?

Björn
av Doraso
Har inga problem med att den varnar för att luckan inte är stängd men däremot får jag överhuvudtaget inte upp min baklucka för tillf'ället. Var likadant en gång i vintras men sen har jag inte haft det sen dess. Nu verkar det helkört att få upp luckan. Tips mottages tacksamt.
Senast redigerad av 2 Doraso, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av hollan
kolla kablarna vid gångjärnet det händer att dom går av som svar till dom 2 övre till dej som ej får upp luckan alls kan det vara micobrytaren i det yttre handtaget som har lagt av skruva av handtaget och prova kortslut kablarna då ska luckan öppnas annars har du säkert osso kabelbrott i gångjärnet
av bear
Hej,

Tack för bra tips!
En kabel av i strumpan vid gångjärnet och två som nästa var av.
Skarvade ihop dom sen funkade det perfekt!
Väldigt tajt stripade kablar av volvo, släppte en stripes så dom kan röra sig lite mer.

Björn

Vet inte vad de är värda och vad man ska[…]

VOC Service

2G/3G-näten har precis stängts ner i dit[…]

Har en 2022:a, levererad december -21, sedan i mar[…]

En dämpare låter grymt när den &ou[…]