Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av reo91
Ska åka och suga systemet och sedan i med ny gas idag, han skuller ha 1000:- denna gången. Gasen har gått upp i pris sa han :P
Får se då hur allt blir.
av Tim
Gör en kalibrering innan du gör något annat! Under fliken Bilkommunikation, och klicka på CCM, sen under fliken avancerat.
av grodan6767
reo91 skrev:Nu har jag skaffat VIDA/DICE vilket är awesome :)

Kolla på denna bild och säg vad ni tror som är fel.
Bild

Misstänker att det fortfarande är för lite gas i den men trycket är ju rätt enligt tabeller som jag sett.
Men nu har bilen blivit fylld med EnviroSafe(ej samma mängd som original men rätt tryck), ska kanske sticka och fylla den med rätt gas för då är det rätt mängd istället för att fylla den genom att kolla på trycket.
Tyckte att jag hörde ett litet pys några gånger under mitt testande.
Har en kille i Helsingborg som fyllde min gamla 850GLT för 800:-.
Fick nästan frostskador om man höll händerna framför utblåsen :)

Hej har du adressen där du beställde VIDA/DICE Jag har retat mej ett antal gånger att jag saknar en sådan, men via jag rullar har jag lyckats lösa alla fel på min bil hittils...Nu har jag problem med att höger sidan i bilen inte får kyla så jag tror att det kan vara en spjällmotor som strular.. Jag har en V70 2,4T N
Användarvisningsbild
av reo91
grodan6767 skrev:
reo91 skrev:Nu har jag skaffat VIDA/DICE vilket är awesome :)

Kolla på denna bild och säg vad ni tror som är fel.
Bild

Misstänker att det fortfarande är för lite gas i den men trycket är ju rätt enligt tabeller som jag sett.
Men nu har bilen blivit fylld med EnviroSafe(ej samma mängd som original men rätt tryck), ska kanske sticka och fylla den med rätt gas för då är det rätt mängd istället för att fylla den genom att kolla på trycket.
Tyckte att jag hörde ett litet pys några gånger under mitt testande.
Har en kille i Helsingborg som fyllde min gamla 850GLT för 800:-.
Fick nästan frostskador om man höll händerna framför utblåsen :)

Hej har du adressen där du beställde VIDA/DICE Jag har retat mej ett antal gånger att jag saknar en sådan, men via jag rullar har jag lyckats lösa alla fel på min bil hittils...Nu har jag problem med att höger sidan i bilen inte får kyla så jag tror att det kan vara en spjällmotor som strular.. Jag har en V70 2,4T N
Har svarat på ditt mail.

När det gäller ditt problem så tror jag att det kan va för lite gas, fyllt på den någon gång sen den va ny?
Jag var i Hbg igår och fick systemet vaccum-suget och påfyllt med ny gas, nu kyler den som bara den på båda sidor.
Gjorde även en kalibrering på min imorse och det funkade men blev ingen skillnad(vad jag kunde lägga märke till) i och med att det redan funkar som den ska.
Volvo appen

Hade problem med klimatstart via app för n&ar[…]

Stefans 968

Ansökte om ny skylt. IMG_1262.jpeg

Du er inne på noe der. Jeg trodde ikke jeg s[…]

Ingen bromsverkan höger fram

En V70 2.4 170hk 2003. Bilprovningen visar perfekt[…]