Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av armas
TJA! Har en 01-v70 2,4 awd automat.Problemet är det att bilen ej rördes på 4 dar,när jag skulle ut med den var batteriet helt tomt,hjälpstart och iväg hem,fatta noll inget hade lämnats på.ladda batteriet inga problem.efter en halv dag var den nästan tömd igen,upptäcte efter en biltur när jag parkerat, stoppat motorn,tagit ur tändningsnyckeln,ett surrande ljud i kupen, lokaliserade det till kring växelspaken,provade alla lägen men det bara fortsatte.Nåt fel har uppstått, bilen går hur bra som helst ,men nåt stjäl ström när den står, men vad ?? ?:-/ ?:-/ Snälla hjälp? Fick tyst på den genom att ta bort jorden på batteriet. ??:-/
av tomsa
Har du kollat laddning och hur batteriet mår?
Att det funkar att ladda det betyder inte att det är ok.
av armas
tomsa skrev:Har du kollat laddning och hur batteriet mår?
Tja! Det var ju frågan om vad som drar ur strömmen ur batteriet,alltså det där ljudet som jag beskrev,nåt ligger ju på,eller hur ?? Batteri+laddning är ok :roll:
av tomsa
armas skrev:
tomsa skrev:Har du kollat laddning och hur batteriet mår?
Tja! Det var ju frågan om vad som drar ur strömmen ur batteriet,alltså det där ljudet som jag beskrev,nåt ligger ju på,eller hur ?? Batteri+laddning är ok :roll:
Ok
Vad låg laddspänningen på då?
Och Batterivärden?
Kan ju låta i div enheter om de får för lite ström.
Användarvisningsbild
av Vojje
Surrande kring växelspaken har alla Volvobilar med ACC
Användarvisningsbild
av Perc
Vojje skrev:Surrande kring växelspaken har alla Volvobilar med ACC
Jag har haft tre Volvo med ECC (855, V70, V70N) under sammanlagt sex års tid och aldrig haft nåt "surrande kring växelspaken".
av joakim__
Jag antar han menar fläkten som suger in luft till temperatur givaren för kupen som sitter i mitt konsollen den ska sura ett tag så fort du öppnar en dörr eller slår på tändning
Användarvisningsbild
av Perc
joakim__ skrev:Jag antar han menar fläkten som suger in luft till temperatur givaren för kupen som sitter i mitt konsollen den ska sura ett tag så fort du öppnar en dörr eller slår på tändning
Den sitter iofs "vid växelspaken" på P2-bilarna, men på V70 97-00 sitter den vid förarens högra knä och på 850 uppe bakom kurvhandtagen. ;) Det var förresten en av förbättringarna då 850 blev V70, flytten av kupétempsensorn. Det blir inte längre bastu i bilen om man öppnar ena rutan litegrann.

Jag har aldrig hört att någon ecc-sensor skulle ha så högt ljud att man faktiskt hör det.
av armas
joakim__ skrev:Jag antar han menar fläkten som suger in luft till temperatur givaren för kupen som sitter i mitt konsollen den ska sura ett tag så fort du öppnar en dörr eller slår på tändning
Tackar för hjälpen,det var den som surrade ,jag satt kvar i bilen en stund så efter en minut c:a vart det tyst. Problemet är löst :-)-)
av tomsa
armas skrev:
Tackar för hjälpen,det var den som surrade ,jag satt kvar i bilen en stund så efter en minut c:a vart det tyst. Problemet är löst :-)-)
Så nu när du vet att det var den som låter så drar det inte ur batteriet längre eller vaddå problemet löst???? :roll:

Låter som fel i ventilblocket i ABS-enheten.[…]

Kan tilllägga att min fortfarande fungerar me[…]

Volvo appen

Hade problem med klimatstart via app för n&ar[…]

Stefans 968

Ansökte om ny skylt. IMG_1262.jpeg