Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av d98josu
Martinhellström skrev:d98josu, du relaterar till helt fel delar, läs tråden, bilen är en R med 330mm skivor runt om och Bermbo ok.
Du ger priser på vanliga skivor och klossar, en helt annan prisbild.
Att ge förslag på delar som inte passar till angiven bil är inte som bra.

Om man som läsare får direktlänk samt prisexempel så tror jag att man hittar rätt del. Jag bifogade bara i all välmening delar som indikerar runt halva originalpriset. Jag är däremot skeptisk till om skivorna har 3mm kant per sida. Maxslitage är 1 mm per sida.
Användarvisningsbild
av milfshake
Jag har mer än 1mm slitage på alla fyra skivor.
av d98josu
milfshake skrev:Jag har mer än 1mm slitage på alla fyra skivor.
Då är det hög tid
av Xuri
milfshake skrev:
Xuri skrev:Martin, nu läste jag inte hans länk ordentligt men de behöver inte alls vara fel.

3400 svenska kronor kostade 4 st slitsade å borrade skivor inkl keramsika posibelägg från usa till min R.
dvs 330mm kittet.

EDIT.
de var inget R-kitt han länkade till :P

330mm skivorna väger 9.8kg fram/st å 9.4kg st / bak :P
Nu hänger jag inte med, har du dem från bromsmannen eller har du köpt från usa?

mina bromsar är allmänt usla, en hård inbromsning och du får vänta ett bra tag innan du kan göra en till. plocka av hjulen idag och kunde inte hitta någon fabriksstämpel. kanten som bildats är ca 1,5mm fram och 1mm bak. notera också att skivorna fram var fläckiga?!
Jag köpte själv från usa men bromsmannen säljer samma saker, köp av honom.
andreas på bromsmannen är jävligt bra å ha å göra med, köpte mina gamla bromsar av honom å dom funkade super :)
nu försökte jag dock komma undan lite billigare, blev dock inte så billigt som tänkt.

Ja köper du andra skivor å andra belägg så har du mycke värre bromsar än orginal.
jag kan bromsa 150-0 flera gånger utan å tappa nån bromsverkan.
andra bromsklossar är oftast bättre också.
orginal beläggen sliter ner skivorna snabbare om du frågar mig. jag har kört 500 mil med mina skivor nu å bilen går hårt väldigt ofta å jag har ingen som helst kant på dom. var likadant på mina gamla bil med zimmerman skivor å greenstuff, körde ca 3000mil med dom skivorna å beläggen å hade ingen kant. å hade 3.2 å bromsvärde fram hos besiktningen på en gammel 940 med orginal ok å 29000mil på mätaren :)

Nej de är inte alla skivor som har märkning på sig å jag har inte sett några varken volvo eller renault skivor som har slitagevarnare på skivan som någon skrev om.

är skivorna för tunna så byt ut dom.

Bild
Mina grejer :) elförsinkade skivor så man slipper rosten :)
Användarvisningsbild
av milfshake
Ja det är nog högtid för mig att byta nu. Idag börja det skramla från ena hjulet när jag bromsa.
Surt med tanke på att det inte var en liten summa jag punga ut förra året.

Nu är dock skivorna som bromsmannen.se säljer inte borrade hela vägen som den bilden du länkar
av Xuri
Då är de nog dags för service ;) spelar mindre roll faktiskt om de är helborrat eller ej, mindre risk att de spricker om de inte är helt genomborrat
av Provocative
1900mil o det slitaget? Jag har själv en T5a som använd som en T5. De senaste 3000milen har jag kört på Biltemas sportskivor. Är i dag ser de som nya ut utan någon slitkant

Kan tilllägga att min fortfarande fungerar me[…]

Volvo appen

Hade problem med klimatstart via app för n&ar[…]

Stefans 968

Ansökte om ny skylt. IMG_1262.jpeg

Du er inne på noe der. Jeg trodde ikke jeg s[…]